۱ اسفند ۱۳۹۱، ۹:۴۴

بی بی سی "جنگ و صلح" را مینی‌سریال می‌کند

بی بی سی "جنگ و صلح" را مینی‌سریال می‌کند

اندرو دیویس که برای ساخت فیلم‌هایی چون "خانه کارت‌ها" و "بریجیت جونز" شناخته شده است، یک مینی‌سریال از "جنگ و صلح" تولستوی برای تلویزیون بی بی سی می‌سازد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گاردین، این مجموعه به سفارش بی بی سی ساخته می‌شود و  این شاهکار کلاسیک روسی در قالب یک مینی‌سریال 6 ساعته در سال 2015 به روی آنتن می‌رود.

اندرو دیویس کار نوشتن فیلمنامه این مجموعه را به سفارش بی بی سی شروع کرده تا داستان این اثر قرن نوزدهم را به صفحه‌های تلویزیون بیاورد. از ویژگی‌های این رمان طولانی، وجود عناصر فلسفی در آن است و این مجموعه نیز قصد دارد تا بر تعاملات انسانی، رمانس و درگیری‌های خانوادگی آن تمرکز کند.

دیویس در بریتانیا برای ساخت نسخه تلویزیونی "غرور و تعصب" با بازی کالین فرت در سال 1995 و "حس و احساسات" در سال 2008 شناخته شده است. در عرصه جهانی نیز او در نوشتن فیلمنامه‌های "بریجیت جونز" با اقتباس از رمان‌های هلن فیلدینگ و ساخت فیلم "خیاط پاناما" با اقتباس از کتاب جان لی کری مشهور است.

بی بی سی قبلا یک نسخه از "جنگ و صلح" را در سال 1972 تا 1974 با بازی آنتونی هاپکینز در 20 قسمت ساخته و پخش کرده بود.

رمان "جنگ و صلح" اولین بار در سال 1869 منتشر شد و حجم آن بیش از 1200 صفحه است.

دیویس به دیلی تلگراف گفت که تعاملات بین شخصیت های این کتاب و خانواده های آنها برای دوستداران چنین مجموعه هایی بسیار آشنا و ملموس است. او این مجموعه را یک زندگی حقیقی خواند. او همچنین ابراز امیدواری کرد که از یک بازیگر جوان تازه‌کار برای بازی در نقش ناتاشا روستوف که نقشی اساسی در زندگی پی یر (که هاپکینز در سال 1972 در نقش او بازی کرده بود) و آندری ایفا می‌کند، استفاده شود.

کد خبر 2001195

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha