۹ اسفند ۱۳۹۱، ۱۳:۵۲

رئیس شرکت ارتباطات زیرساخت خبر داد:

ارتقا توان رقابتی فناوری اطلاعات کشور در بازارهای جهانی

ارتقا توان رقابتی فناوری اطلاعات کشور در بازارهای جهانی

رئیس شرکت ارتباطات زیرساخت از برنامه های ایران برای ارتقا توان رقابت پذیری بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور در بازارهای جهانی خبر داد و گفت: جایزه ملی کیفیت ارتباطات و فناوری اطلاعات در میان کشورهای منطقه برگزار خواهد شد و ایران تبدیل به قطب اجرای این جایزه می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود خسروی در مراسم اعطای دومین دوره جایزه ملی کیفیت ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران همزمان با روز ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان بر رضایتمندی مشتریان در تولید و عرضه کالا و خدمات براساس آموزه های دینی تاکید کرد و اظهار داشت: رضایت مشتریان به عنوان اصلی ترین ذینفعان بنگاههای اقتصادی مهمترین عامل پایداری و تعالی محسوب می‌شود و بر این اساس امروزه علوم نوین مدیریتی توجه ویژه ای به ارتقای کیفیت دارد.

وی با بیان اینکه کیفیت جامع محصول، حاصل فعالیت مدیران کیفیت مدار، سیستم ها و فرآیندهای منظم و بر مبنای کیفیت و استانداردهای محصول است اضافه کرد: نگاه مدیریتی به کیفیت موجب موفقیت سازمان‌ها می‌شود و برای دستیابی به این هدف برگزاری جوایز کیفیت ICT براساس مدل نوین ارزیابی کیفیت ایران است در دستور کار قرار گرفت.

دبیر شورای سیاستگذاری و مجری جایزه ملی کیفیت ICT اضافه کرد: در سال‌های اخیر در بخش‌های مختلف شاهد تحولات مثبتی در زمینه کیفیت بوده‌ایم و در بخش خدمات، صنعت و فناوری اطلاعات و ارتباطات مباحث کیفی به طور جدی مطرح شده و جایزه ملی کیفیت ICT در سطح گسترده ابزاری برای رسیدن به این نوع کیفیت و در نتیجه توسعه اقتصادی است.

رئیس شرکت ارتباطات زیرساخت جایزه ملی کیفیت ارتباطات و فناوری اطلاعات را در جهت تشویق مدیران به رویکرد کیفیت مدار در مسیر موفقیت پایدار عنوان کرد و گفت: جایزه ملی کیفیت ICT تمامی سازمانها و شرکتهای فعال این بخش را براساس منطق RADAR و مطابق با معیارهایی چون رهبری و مدیریت، منابع، فرآیندها و کارکنان مورد ارزیابی قرار می دهد.

وی ارتقای سطح کیفیت ارائه خدمات زیربنایی دولت الکترونیک از طریق توسعه و ترویج مدیریت کیفیت در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات و نیز ارتقای توان رقابت پذیری بخش ICT در بازارهای جهانی به عنوان بخش های دارای مزایای نسبی فراوان را از جمله اهداف ارزشی جایزه ملی کیفیت ICT برشمرد و خاطرنشان کرد: مفاهیمی چون مدیریت کیفیت، جلب رضایت مشتریان، خلاقیت و نوآوری و رشد و یادگیری در این راستا باید پیاده سازی شود.

خسروی اجرای جایزه ملی کیفیت ICT را در راستای پیاده سازی مصوبه 104 جلسه شورای عالی استاندارد و تصویب اساسنامه آن عنوان کرد و افزود: در دومین دوره اجرای جایزه ملی کیفیت ICT از 48 سازمان دولتی و خصوصی ثبت نام به عمل آمد که در نهایت 20 سازمان در این فرآیند مورد ارزیابی قرار گرفتند.

وی گفت: براساس برنامه‌ریزی منسجم جایزه ملی کیفیت ارتباطات و فناوری اطلاعات در منطقه برگزار خواهد شد و ایران به قطب اجرای این جایزه تبدیل می‌شود.

 
 

کد خبر 2007705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha