۱۰ اسفند ۱۳۹۱، ۱۲:۲۲

با حضور سردار فضلی؛

یادواره شهدای "هم حجره‌ای" در قم برگزار شد

یادواره شهدای "هم حجره‌ای" در قم برگزار شد

قم - خبرگزاری مهر: یادواره شهدای "هم حجره ای" با حضور جانشین سازمان بسیج مستضعفین در مدرسه علمیه حقانی قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار علی فضلی، شامگاه چهارشنبه طی سخنانی در این مراسم، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان حجج اسلام و المسلمین عبدالله و رحمت الله میثمی و ردانی پور، اظهار داشت: این شهدای بزرگوار که بنده از سال 58 و در جریان مقابله با غائله منافقین در گچساران تا زمان شهادتشان توفیق آشنایی و ارادت به آن ها را داشتم ، دارای ویژگی های بسیار نابی بودند که از آن جمله خلوص و صفای باطن بود.

وی همچنین گفت: شهید عبدالله میثمی ، شهید کربلای 5 است که خود ایشان تعبیر زیبا و رسایی در باره این عملیات دارد و می گوید" پیروزی کربلای 5 مدیون شکست در کربلای 4 است".

این فرمانده دوران دفاع مقدس افزود: از نگاه این شهید والامقام که نماینده حضرت امام (ره) در قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا (ص) بود، وقتی کار برای خداست و ما در مقام انجام تکلیف هستیم، شکست نیز به معنای پیروزی است.

وی ضمن گرامیداشت حماسه آفرینی های همه شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی به ویژه شهدای عملیات کربلای پنج ابراز داشت: مقام معظم رهبری در وصف این عملیات در شلمچه و در سال 77 تعبیر بسیار حکیمانه ای دارند و می فرمایند« شب های عملیات کربلای 5، شب های قدر این انقلاب است، انس با آن شما را وارسته می کند و هرکس که آن را فراموش کند، نامش از اردوگاه انقلاب ، قلم خواهد خورد».

فضلی ادامه داد: معظم له جای دیگر می فرمایند:« سپاه ، کربلا را در شلمچه مشق کرد».

وی با تاکید بر این که همه ما باید بکوشیم که در ادای دین به شهدا، کوتاهی و غفلت نداشته باشیم، خاطرنشان کرد: یاد شهدا، انقلاب را تا به امروز و برای آینده نگاه خواهد داشت.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین همچنین با بیان این که شهدا کسانی بودند که برای خدا گام برداشتند و تنها با او معامله کردند، گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز داریم که فرهنگ ایثار و شهادت دوران دفاع مقدس را در جامعه ترویج دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که مدرسه علمیه حقانی از دیرباز ، مدرسه اهل بصیرت بوده است، افزود: از این مدرسه مبارک، شهدا و بزرگان و فرماندهان بسیاری در ایام انقلاب و جنگ تحمیلی نقش آفرینی کرده اند که امروز همه ما مدیون آن ها هستیم.

به گزارش مرکز خبر حوزه، در ادامه این مراسم، عطا الله میثمی، برادر شهیدان میثمی به بیان خاطراتی از آن شهیدان والامقام پرداخت.
 

کد خبر 2008314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha