۱۵ اسفند ۱۳۹۱، ۱۰:۵۳

حشمتیان:

خانواده های معظم شهدا اسوه های مقاومت و پایداری در کشور هستند

خانواده های معظم شهدا اسوه های مقاومت و پایداری در کشور هستند

سنندج - خبرگزاری مهر: معاون وزير و رئيس سازمان مدارس غيردولتي و توسعه مشاركت هاي مردمي وزارت آموزش و پرورش گفت: خانواده های معظم شهدا اسوه های مقاومت و پایداری در کشور هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، فرشته حشمتيان در يادواره شهداي زن استان كردستان با عنوان اسوه هاي صبر و ايثار كه در محل سالن شهداي گمنام سپاه ناحيه مقاومت سنندج برگزار شد، اظهار داشت: انساني مي تواند به تربيت واقعي برسد كه وارسته باشد.
 
وي خانواده هاي معظم شاهد و يادگاران شهداي گرانقدر را الگو و اسوه جامعه اسلامي عنوان کرد و با تاكيد بر معرفي سيره شهدا به نسل جوان، برگزاري يادواره هاي شهدا را ضروري دانست و افزود: انسان در صحنه آزمايش الهي زندگي مي كند و خانواده هاي معظم شهداء نشان الهي را به همراه دارند و بايد از اين نشان مبارك مراقبت کنند.
 
رئيس سازمان مدارس غيردولتي و توسعه مشاركت هاي مردمي و خانواده وزارت آموزش و پرورش با اشاره به جنگ نرم دشمن، توطئه هاي مختلف و فتنه هاي داخلي را نشانه خشم دشمن دانست و ادامه داد: امروز نظام اسلامي محور اميد جهان اسلام است و كشورهاي در خطر و ملت هاي آزاده اميدشان به ايران اسلامي است.
 
حشمتیان با تاكيد بر حفظ ياد و خاطره شهداي گرانقدر و بررسي و مطالعه زندگي اين اسوه هاي از خودگذشتگي یادآور شد: امروز اگر نام شهداء را بر زبان مي آوريم، ياد شهيد همان صراط مستقيم است.
 
وي با اشاره به تاكيد رهبر فرزانه انقلاب به سبك زندگي اسلامي، اعتقاد، اخلاق و احكام را موجب رسيدن به سبك زندگي اسلامي عنوان کرد و جايگاه زن در نظام اسلامي به عنوان نقش فردي، همسر و مادري را بسيار مهم عنوان کرد.
 
رئيس سازمان مدارس غيردولتي و توسعه مشاركت هاي مردمي و خانواده وزارت آموزش و پرورش با بيان اينكه امروز رهبر انقلاب به بسيجيان افتخار مي كند و بسيج نقطه اميد معظم له است، بیان کرد: امروز حركت بسيج در ترويج فرهنگ و ايثار و شهادت و رشد و تعالي خانواده مهم و در تحكيم خانواده نقش زن و مادر يك نقش محوري است.
 
حشمتیان گفت: امروز نگاه مقام معظم رهبري قله نشيني كشور اسلامي مان ايران است و براي رسيدن به قله بايد وفا داري کرد و زحمت كشيد و شهداء به معني واقعي نسبت به نظام اسلامي وفادار بودند.
 
وی نقش زنان در ايام دفاع مقدس را پيشروتر از مردان دانست و اظهار داشت: زنان علاوه بر حضور در اين عرصه، در هدايت مردان نيز به جبهه ها نقش داشتند و آرامش امروز جامعه مرهون از خودگذشتگي شهداء و ايثارگري رزمندگان اسلام، صبر و تحمل مادران و همراهي همسران شهداء و خانواده هاي معظم آنان است.
 
رئيس سازمان مدارس غيردولتي و توسعه مشاركت هاي مردمي و خانواده وزارت آموزش و پرورش افزود: امروز جامعه ما نيازمند يك تحول فرهنگي است و براي رسيدن به آن نيازمند حركت بسيجي است و در اين مسير لحظات مهم بوده و بايد قدر آن را بدانيم و براي حركت خود برنامه داشته باشيم.
 
کد خبر 2011880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha