۱۸ اسفند ۱۳۹۱، ۲۰:۰۶

حجت الاسلام شکروی:

تداوم حركت های انحرافی برخی افراد بعد از رحلت امام منجر به وقوع فتنه سال 88 شد

 تداوم حركت های انحرافی برخی افراد بعد از رحلت امام منجر به وقوع فتنه سال 88 شد

زنجان - خبرگزاری مهر: دبير اجرايي مؤسسه آموزشی ـ پژوهشی امام خمینی(ره) قم، با اشاره به وقوع برخی انحرافات بعد از رحلت امام خمینی(ره) گفت: تداوم حركت این افراد در مسیرهای انحرافی كه پیش روی خود قرار داده بودند منجر به وقوع فتنه سال 88 شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی شكروی بعد از ظهر جمعه در همایش اقتدار ملی در پرتو ولایت فقیه در استان زنجان، افزود: پس از رحلت بنیانگذار كبیر انقلاب اسلامی به تدریج برخی دست اندركاران كشور به سوی گشودن زوایایی انحرافی در مسیر حركت نظام اسلامی حركت كردند و با گشودن زوایای انحراف به سمتی غیر از افق پیش روی انقلاب اسلامی حركت می كردند و این موضوع همان مسئله ای بود كه امام خمینی(ره) بارها از وقوع آن ابراز نگرانی كرده بود.

 وی نیاز جامعه ایران بعد از مقطع رحلت امام خمینی(ره) برای جلوگیری از وقوع انحراف را یادآور شد و ادامه داد: دفتر پژوهش های فرهنگی موسسه امام خمینی(ره) با هدف تجمع این افراد و یك سو سازی مسیر حركت آنان دست به كار شد.

حجت الاسلام شكروی افزود: تقویت باورها و ارزشهای دینی و پشتیبانی از گروه های مختلفی كه هدف اصلی آنان حركت در مسیر تعیین شده از سوی رهبری از جمله اهداف فعالیت این دفتر است.

دبير اجرايي مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: این دفتر برای تشكیل گروهی در كنار سایر گروه هایی كه فعالیت سیاسی می كنند و احزابی كه وجود دارند نیست و هدف اصلی آن را روشنگری و ایجاد وحدت رویه میان نیروهای ارزشی و ولایی تشكیل می دهد.

حجت الاسلام شكروی با بیان اینکه دفتر پژوهش‌های فرهنگی امام خمینی(ره) تبیین اندیشه‌های مقام معظم رهبری را سرلوحه کار خود قرار داده، افزود: مفهوم‌شناسی اقتدار ملی در پرتو ولایت، عناصر تقویت و تثبیت اقتدار ملی و جایگاه و نقش ولایت در تقویت اقتدار ملی از محورهای همایش اقتدار ملی در پرتو ولایت زنجان است.

دبير اجرايي مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان اینکه مفهوم‌شناسی اقتدار ملی در پرتو ولایت، عناصر تقویت و تثبیت اقتدار ملی و جایگاه و نقش ولایت در تقویت اقتدار ملی را از محورهای همایش اقتدار ملی در پرتو ولایت زنجان اعلام کرد و افزود: تمام اقتدار و توانمندی روز افزون نظام اسلامی ثمره تبعیت ملت ایران از فرامین رهبر فرزانه انقلاب اسلامی است و تداوم دستیابی به قله های مرتفع جهان را مستلزم ادامه همین مسیر است.

حجت الاسلام شکروی با بیان اینکه اقتدار در اسلام به منبع قدسی ولایت متصل می‌شود، گفت: اقتدار بدون خداوند عنوان طاغوت به خود می‌گیرد.

وی با بیان اینکه دفتر پژوهش‌های فرهنگی امام خمینی(ره) تبیین اندیشه‌های مقام معظم رهبری را سرلوحه کار خود قرار داده، افزود: مفهوم اقتدار ملی از سال 80 وارد ادبیات سیاسی ـ اجتماعی ایران شده و این موضوع از همان سال امور را تحت تأثیر قرار داده است.

کد خبر 2014376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha