۱۵ فروردین ۱۳۹۲، ۱۲:۱۰

برای نجات از سانسور چشم‌بادامی‌ها

"جنگ جهانی زد" برای سینماهای چین تدوین مجدد می‌‌شود

"جنگ جهانی زد" برای سینماهای چین تدوین مجدد می‌‌شود

"جنگ جهانی زد" فیلم جدید مارک فورستر با بازی برد پیت برای نجات از سانسور چینی‌ها، برای اکران در این کشور تدوین مجدد می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گاردین، استودیوی هالیوودی اعلام کرد برای جلوگیری از سانسور فیلم "جنگ جهانی زد" برد پیت در چین، آن را تدوین مجدد می‌کند.

با توجه به بازار بزرگ چین در عرصه سینما و این که این کشور به دومین کشور پرفروش آثار سینمای هالیوود بعد از باکس آفیس آمریکا در جهان بدل شده است، سازندگان این فیلم تلاش دارند تا مقامات چینی را از دخل و تصرف احتمالی در این فیلم باز دارند.

این در حالی است که فیلم‌های هالیوودی به تازگی در پرجمعیت ترین کشور جهان با سانسور روبه‌رو شده‌اند. "اسکای فال" جدیدترین فیلم از مجموعه جیمز باند که اشاره ای به شکنجه شدن مامور اطلاعات بریتانیا در چین داشت، به همین دلیل سانسور شد. صحنه دیگری از این فیلم نیز که تیراندازی به یک چینی را نشان می داد از این فیلم بیرون آمد.

"اطلس ابر" فیلم دیگری بود که در چین با سانسور اکران شد و "کاراته کید" نیز در سال 2010 با سانسور در این کشور به نمایش درآمد.

به همین دلیل کمپانی پارامونت تصمیم گرفته است تا صحنه‌ای از فیلم "جنگ جهانی زد" را که در جهان زامبی‌ها می‌گذرد و اشاره‌ای به چین دارد، خودش به شکلی که به فیلم لطمه‌ای نزند از فیلم خارج کند.

کمپانی مارول که در تملک دیسنی است نیز قصد دارد "مرد آهنی 3" را با تدوین متفاوت برای چین آماده کند. این فیلم دارای چندین صحنه است که در شانگهای فیلمبرداری شده است.

با وجود همه این دردسرها به دلیل اهمیت باکس آفیس چین انجمن هنرهای تصویری آمریکا ماه پیش تصویب کرد که این کشور با پشت سر گذاشتن ژاپن به دومین کشور برای نمایش آثار آمریکایی بدل شده است و بیش از 2.7 میلیارد دلار ارزش بازار سینمای آمریکا در این کشور است.

فیلم "جنگ جهانی زد" با بازی برد پیت، میرلی انوس، برایان کرانستون و متیو  فاکس بر مبنای رمانی از مکس بروکس به کارگردانی مارک فورستر ساخته شده است.  این فیلم که قرار بود دسامبر اکران شود به دلیل فیلمبرداری‌های مجدد 21 ژوئن (اول تیر) در آمریکا و بریتانیا اکران خواهد شد.

کد خبر 2025623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha