۲۰ فروردین ۱۳۹۲، ۹:۳۰

بی نیاز:

فاز اول ساخت جاده قزوین، الموت به تنكابن 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

فاز اول ساخت جاده قزوین، الموت به تنكابن 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

قزوین- خبرگزاری مهر: مديركل روابط عمومي وزارت راه و شهرسازی اعلام كرد: فاز نخست پروژه جاده قزوين، الموت، تنكابن در حال حاضر 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و عمليات اجرايي فاز دوم اين پروژه به زودی با حضور مسئولان كشوری آغاز می ‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید قاسم بي نياز در این باره اظهارداشت: فاز دوم پروژه قزوين، الموت به تنكابن از روستای شهرك تا حد فاصل روستای جورهلوان و جير سربالان به طول 52 كيلومتر احداث مي‌شود و ادامه آن تا كمربندي تنكابن به صورت بهسازي راه موجود ادامه مي يابد.

وی افزود: هزينه اجراي فاز دوم این پروژه 411 ميليارد تومان است كه مقرر شده در مدت سه سال توسط قرارگاه خاتم ‌الانبياء اجرا شود که وزارت راه وشهرسازي هزينه اجراي پروژه را از محل فروش سهام شركت‌هاي دولتي قابل واگذاری تامين خواهد كرد.

مديركل روابط عمومي وزارت راه و شهرسازي تصريح كرد: فاصله قزوين تا تنكابن از طريق این مسیر 148 كيلومتر است كه 93 كيلومتر آن در استان قزوين و 55 كيلومتر در استان مازندران واقع شده است.

بی نیاز افزود: مسافت فعلي قزوين تا تنكابن 330 كيلومتر است كه با اجرای این پروژه راه اصلي قزوين، الموت به تنكابن به 182 كيلومتر كاهش مي يابد.

این مسئول تصریح کرد: پيشنهاد احداث پروژه راه اصلي قزوين، الموت، تنكابن در سفر مقام معظم رهبري در سال 1382 مطرح شد و مورد تصويب قرار گرفت و با اعلام موافقتنامه طرح در سال 1385، عمليات اجرايي فاز نخست پروژه از قزوين تا روستای شهرك الموت به طول 62 كيلومتر آغاز شد و هم اكنون  60 درصد پيشرفت فيزيكي دارد.

بي نياز يادآورشد: احداث اين پروژه در حمل ونقل مواد اوليه، نيروي انساني و محصولات كشاورزي براي منطقه كه داراي ظرفيت بالايی در كشاورزي، صنعت و گردشگري است نقش بسزايي خواهد داشت و با توجه به اينكه منطقه الموت با داشتن بيش از 90 روستا از داشتن راه اصلي مناسب برخوردار نيست با احداث محور یاد شده مشكل منطقه الموت نيز مرتفع مي‌شود.

وي گفت: با احداث پروژه محور قزوين، الموت به تنكابن ترافيك استان‌هاي غرب، شمال‌غرب و مركزي كشور از طريق اين جاده به شهرهاي شمالي كشور توزيع شده و علاوه بر آن در زمان رفت و آمد و مصرف سوخت نیز صرفه جویی قابل توجهی خواهد شد.

مديركل روابط عمومي وزارت راه و شهرسازي تاكيد كرد: اجرای این طرح موجب کاهش 182 كيلومتر مسير فعلی مي‌شود كه كاهش مصرف چهار ميليون و 800 هزار ليتر سوخت در سال را در پي دارد.

وي افزود: فاز دوم پروژه به طول 52 كيلومتر است كه 21 كيلومتر آن در استان مازندران و 31 كيلومتر آن در استان قزوين قرار دارد که در اجرای اين پروژه ساخت 26 دستگاه تونل پیش بینی شده كه طولاني‌ترين آن 4300 متر طول و 11  متر عرض دارد.

بي نياز در پايان بيان کرد: احداث راه‌هاي جديد و متعادل کردن ترافيك و توزيع سفرها به شهرهاي شمالي در نقاط مختلف ضروري به نظر مي رسد و از آنجا كه حد فاصل جاده چالوس تا جاده قزوين به رشت محوري براي رسيدن به شهرهاي شمالي وجود ندارد، مطالعات انجام شده نشان داد جاده قزوين، الموت، تنكابن مسیر مناسبی برای اتصال به شهرهاي شمالي کشور است.

کد خبر 2028724

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha