۲۰ فروردین ۱۳۹۲، ۱۱:۱۶

رئیس اوقاف ترکیه در بدو ورود به اصفهان:

آرزویم دیدن یکی از مساجد موقوفه ایران بود/ ارتباط صمیمی بین اصفهان و ترکیه

آرزویم دیدن یکی از مساجد موقوفه ایران بود/ ارتباط صمیمی بین اصفهان و ترکیه

اصفهان – خبرگزاری مهر: رئیس اوقاف ترکیه گفت: همواره آرزو داشتم تا یکی از مساجد موقوفه ایران را از نزدیک ببینم و بسیار خرسندم که در این سفر می‌توانم فضای معنوی مسجد امام و مسجد جامع اصفهان را از نزدیک درک کنم.

به گزارش خبرگزاری مهر، "عدنان ارتم" دقایقی پیش،پس از ورود به فرودگاه شهید بهشتی اصفهان در دیدار با مدیرکل اوقاف و امور خیریه اصفهان گفت: یک سوم از زمان سفر خود را به بازدید از اصفهان اختصاص داده‌ام و بسیار خوشحالم که به اصفهان، سرزمین فرهنگ و هنر ایران آمده‌ام.

وی افزود: ارتباط صمیمی بین ترکیه و اصفهان وجود دارد و این موضوع به دلیل قدمت تاریخی و فرهنگی اسلامی است که بین ایران و ترکیه وجود دارد.

رئیس اوقاف ترکیه تصریح کرد: اصفهان به درستی پایتخت فرهنگ و تمدن اسلامی شناخته شده و جزو معروفترین شهرهای جهان اسلام به حساب می‌آید.

ارتم اضافه کرد: همواره آرزو داشتم تا یکی از مساجد موقوفه ایران را از نزدیک ببینم و بسیار خرسندم که در این سفر می‌توانم فضای معنوی مسجد امام و مسجد جامع اصفهان را از نزدیک حس کنم.

 حجت‌الاسلام حسین اژدری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان نیز در این دیدار ضمن خوشامدگویی به عدنان ارتم و هیئت همراه، توضیحاتی درباره سنت دیرینه وقف در ایران و اصفهان ارائه کرد.

 

کد خبر 2028851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha