۲۰ فروردین ۱۳۹۲، ۱۲:۵۵

جعفر زاده در گفتگو با مهر:

اجرای 1800 ماموریت اورژانسی در تعطیلات نوروزی در اردبیل/ کاهش 30 درصدی تلفات

اجرای 1800 ماموریت اورژانسی در تعطیلات نوروزی در اردبیل/ کاهش 30 درصدی تلفات

اردبیل – خبرگزاری مهر: رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان اردبیل با اشاره به افزایش سفرهای نوروزی امسال در مقایسه با سال گذشته گفت: در اجرای طرح نوروزی، مرکز اورژانس استان بالغ بر هزار و 829 ماموریت اعزام نیرو به محل حادثه و یا دخالت در درمان و حمل مصدوم داشته است.

محمد جعفرزاده در گفتگو با خبرنگار مهر تاکید کرد: از کل ماموریتهای انجام شده 344 مورد جاده ای و هزار و 173 مورد شهری و 313 مورد تصادفی بوده است.

وی با بیان اینکه ماموریت اعزام نیرو در مقایسه با سال گذشته با 25 درصد افزایش همراه بوده است، یادآور شد: امسال در اجرای طرح های نوروزی و طی تعطیلات نوروزی 37 پایگاه اورژانس در جاده ها و مبادی ورودی شهرها فعال بود.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان با بیان اینکه این پایگاهها به مدت 20 روز فعالیت کردند، تصریح کرد: علاوه بر این سه ایستگاه سلامت نیز در شهرستان اردبیل خدمات بهداشتی و درمانی به مسافران نوروزی ارائه کرد.

کاهش 30 درصدی تصادفات فوتی

وی تاکید کرد: مداخله به هنگام اورژانس و حمل تخصصی و مناسب مصدومان از جمله عواملی بود که موجب کنترل مناسب صحنه حادثه و کاهش صدمات ناشی از آن شد.

جعفرزاده با یادآوری کاهش 30 درصدی تلفات جانی ناشی از تصادفات ادامه داد: حمل به موقع مصدوم موجب شد بسیاری از مصدومان از خطر حتمی مرگ نجات پیدا کنند.

وی اضافه کرد: علاوه بر این نزدیک به 168 مورد خدمت در ایستگاههای سلامت به مسافران نوروزی ارائه شده است.

به کار گیری 50 دستگاه آمبولانس

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان ادامه داد: به منظور ارائه مناسب خدمات پزشکی 50 دستگاه آمبولانس و دو دستگاه اتوبوس آمبولانس در طول مدت طرح نوروزی این دستگاه اجرایی مورد استفاده قرار گرفت.

وی افزود: همچنین 250 نیروی متخصص نیز در طول اجرای این طرح خدمات درمانی به حادثه دیدگان ارائه کردند.

کد خبر 2029017

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha