۲۳ فروردین ۱۳۹۲، ۱۹:۲۸

یادواره عملیات 25 فروردین جبهه شوش برگزار شد

یادواره عملیات 25 فروردین جبهه شوش برگزار شد

شوش- خبرگزاری مهر: به منظور گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عملیات 25 فروردین جبهه شوش، یادواره ای در این شهرستان برگزار شد.

فرمانده سپاه ناحیه شهرستان شوش در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: یادواره شهدای جبهه شوش به منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت پیش از ظهر امروز جمعه برگزار شد.

سرهنگ پاسدار علی صفری اظهار کرد: این مراسم در سالن یادگار امام منطقه زیباشهر با حضور جمع کثیری از پاسداران، مسئولان شهری و خانواده شهدا، رزمندگان، جانبازان و ایثارگران گرامی داشته شد.

صفری همچنین افزود: عملیات 25 فروردین جبهه شوش با هدف آزادسازی مناطق اشغالی از دست دشمنان بود که این عملیات با رمز امام علی (ع) انجام و سرانجام موفقیتی بزرگ برای رزمندگان ما شد.

وی توضیح داد: در این عملیات موفقیتهای بسیاری را از جمله به اسارت در آوردن تعداد زیادی از دشمنان و به غنیمت بردن ادوات رزمی را در کارنامه خود داشتیم.

به گفته فرمانده سپاه ناحیه شهرستان شوش، این عملیات غیرکلاسیک و نامنظم بود که در جبهه شوش، نیروهای محلی با صلاح ابتدایی اولین کسانی بودند که در مقابل تهاجم نیروهای بعثی قرار گرفتند و مانع از پیشروی دشمن شدند.

به گزارش مهر، عملیات 25 فروردین 1360 در ساعت 10و 5 دقیقه بامداد همان روز صورت گرفت که همه نیروهای بسیجی با وضو وارد عملیات شدند و به صورت جنگهای نا منظم با دشمن رو برو شدند که تعداد 44 نفر از دشمن بعثی اسیر گرفته شد و 100 نفر را نیز به هلاکت رساندند.

کد خبر 2031341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha