۲۸ فروردین ۱۳۹۲، ۱۱:۲۵

غیاثوند در گفتگو با مهر عنوان کرد؛

چالش بزرگ پیش روی دولت آینده/ خروج از مشکلات اقتصادی به منزله خلق حماسه است

چالش بزرگ پیش روی دولت آینده/ خروج از مشکلات اقتصادی به منزله خلق حماسه است

خرم آباد - خبرگزاری مهر: نایب رئیس و دبیر کانون سنگ ایران به چالشهای اقتصادی پیش روی دولت آینده اشاره کرد و گفت: خروج از این مشکلات به منزله خلق حماسه ای بزرگ خواهد بود.

خداداد غیاثوند در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: گزینش عناوین در ابتدای هر سال توسط رهبر معظم انقلاب نه تنها یک شعار بلکه می بایست نقشه راهی برای حرکت عالمانه به سمت افق هایی باشد که رهبری برای ما تعیین می کنند.

وی با بیان اینکه نامگذاری سال جاری نیز به عنوان "سال حماسه اقتصادی و حماسه سیاسی" و گره خوردن این دو موضوع در پیام نوروزی مقام معظم رهبری به طور قطع دارای فلسفه و دلایلی است اظهار داشت: در جهان امروز آنچه بیش از قدرت نظامی و سیاسی تعییین کننده بوده قدرت اقتصادی است، قدرتی که چه بخواهیم و چه نخواهیم به موضوع سیاست گره خورده است.

غیاثوند با بیان اینکه نمونه بارز این امر در صدر اسلام و محاصره اقتصادی در شعب ابی طالب کاملا مشهود است، اظهار داشت: این در حالیست که در آموزه های دینی و روایات ائمه اظهار نیز به این موضوع به طور ویزه تاکید شده است به طوریکه حضرت علی (ع) در نامه به مالک اشتر دوام و قوام حکومت و لشگریان را در توجه به پیشه وران و بازرگانان می دانند.

نایب رئیس و دبیر کانون سنگ ایران یادآور شد: با توجه به نامگذاری امسال آحاد مختلف مردم به ویژه تولید کنندگان و کارآفرینان، کارگران و همه اجزای اقتصادی جامعه که سربازان خط مقدم حماسه اقتصادی هستند باید با هوشیاری و فعالیت فراگیر در راستای تحقق شعار سال کوشا باشند.

غیاثوند عنوان کرد: امروز امپریالیسم جهانی با سیاست اصالت سود و سرمایه داری برای رونق اقتصادی خود دست به هر کاری می زند و بسیاری از جنگ ها، نا آرامی ها و تشنج های منطقه و جهان برای ایجاد بازارهای جدید برای بخش اصلی اقتصاد آمریکا یعنی شرکتهای نفتی و تسلیحات نظامی است.

وی ادامه داد: لذا دولت آینده ضمن آن که می بایست شرایط عمومی یک دولت ارزشی و انقلابی را داشته باشد باید با محور قرار دادن رفع مشکلات اقتصادی جامعه، دشمنان را که روی این موضوع حساب ویژه ای باز کرده اند نا امید کرده و موجبات رونق اقتصادی با محوریت تولید، ایجاد اشتغال و افزایش سرانه درآمد مردم را فراهم کنند.

نایب رئیس و دبیر کانون سنگ ایران افزود: البته اقتصاد کشور بنا به تحریم های ناجوانمردانه و بی سابقه، بی تدبیری برخی از ارکان اقتصادی و نیز بی توجهی به تولید در قانون هدفمندی یارانه ها چالش بزرگی فرا روی دولت آینده ایجاد کرده است، که خروج از آن به منزله خلق حماسه ای بزرگ خواهد بود.

غیاثوند تصریح کرد: مقدمه این حماسه بزرگ به طور حتم خلق حماسه ای سیاسی با انتخاب دولتی کارامد است که در بعد اقتصادی ضمن داشتن برنامه های علمی و عملی دارای سابقه اجرای و توانمندی در حوزه مدیریتی باشد.

وی عنوان کرد: امید می رود با روی کارآمدن چنین دولتی ضمن عبور از این موانع کارامدی دین و انقلاب اسلامی را در اداره جامعه به رخ دنیا کشانده و الگوی بارز و نمونه ای عینی برای دفاع از توانایی مدیریت اسلامی در جامعه دینی مردم سالار باشد.

کد خبر 2034396

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha