۱ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۹:۰۶

در گفتگوي اختصاصي با مهر مطرح شد؛

صنایع یزد سال پرچالشی را پشت سرگذاشتند/ لزوم بازنگری در قوانین اقتصادی

صنایع یزد سال پرچالشی را پشت سرگذاشتند/ لزوم بازنگری در قوانین اقتصادی

یزد - خبرگزاری مهر: رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت یزد با اشاره به بروز مشکلات و چالش های پیش آمده برای صنایع در سال گذشته گفت: با وجود تاکید مسئولان کشور در خصوص رونق اقتصادی و حمایت از سرمایه گذاران اما صنایع و واحدهای تولیدی استان يزد، سال پرچالشی را پشت سر گذاشتند.

محمدحسین فنایی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: چالش های مالیاتی، تامین اجتماعی و بیمه کارگری، چالش های مربوط به گمرکات، تامین انرژی، سرمایه در گردش و مهمتر از همه چالش های بانکی به شدت صنایع را دچار مشکل کردند.

وی ادامه داد: بزرگترین چالشی را که صنایع ما در سال گذشته با آن مواجه بودند، مربوط به بانک ها بود که هر روز با بخشنامه و دستورالعمل جدیدی روبرو بودیم.

رئیس خانه صنعت و معدن یزد با تشریح شرایط اقتصادی کشور اضافه کرد: این شرایط تفاوت زیادی با گذشته پیدا کرده است و باید به شیوه امروز کار کرد.

بانكها همواره در حال سنگ اندازي/ زمان بازنگري در قوانين بانكي فرا رسيده است

وی با تاکید بر لزوم بازنگری در قوانین و مقررات مرتبط با بخش صنعت گفت: وقت آن رسیده تا در اصلاح قوانین و مقررات بانکی و اقتصادی بازنگری شود تا مشکلات و مسائلی که هر روز به نوعی گریبانگیر همه است، کاهش یابد.

فنایی با بیان اینکه یک سوی فعالیت های صنعتی و واحدهای تولیدی در کشور با بانک ها مرتبط هستند، تصریح کرد: برای تامین انرژی، تامین مواد اولیه، گشایش ال سی، صادرات و واردات، پرداخت حقوق کارگران، توسعه صنعت و تولید و هرنوع کاری که در این عرصه باشد، باید با بانک ها روبرو شویم که متاسفانه بانكها نيز همواره سنگ اندازی داشته اند.

وی عنوان کرد: در نظام بانکی کشور مشکلات فراوانی در مقررات وجود دارد که باید به سرعت اصلاح شود.

این فعال اقتصادی در ادامه به تشریح برخی اقدامات صورت گرفته توسط خانه صنعت و معدن یزد پرداخت و عنوان کرد: خوشبختانه با همکاری تشکل های صنعتی و معدنی توانستیم مشکلاتی را که استانی بود تا حد قابل توجهی حل و فصل کنیم.

بررسي و پيگيري مجدانه مشكلات ميان صنايع و بانكها توسط نمايندگان مجلس

وی بیان داشت: خانه صنعت در این استان همکاری و تعامل خوبی با مسئولان و نمایندگان داشته و گام های خوبی هم در زمینه رفع مشکلات برداشته است.

وی یادآور شد: مشکلاتی مانند تامین سرمایه در گردش، تخصیص تسهیلات صندوق توسعه ملی به واحدهای واجد شرایط استان، امور دارایی و مالیاتی، تقسیط پنج ساله بدهی معوق واحدها و گشایش ال ‌سی از جمله مواردی بود که طی سال گذشته مطرح و پیگیری شد.

فنایی ادامه داد: گرچه تمامی این مسائل به نتیجه دلخواه نرسید اما با تلاش تشکل ها، برخی از این موارد حتی به سال جاری محول شد تا مورد رسیدگی قرار گیرد.

مشكل صدور متمم هاي مالياتي در يزد حل شد

وی مهمترین مشکل حل شده در سال گذشته را موضوع صدور متمم های مالیاتی برشمرد و اضافه کرد: دیوان محاسبات با بررسی پرونده های وام سال های گذشته و نیز صورتهای مالی واحدهای صنعتی و معدنی، با مبنا قرار دادن این پرونده ها نسبت به صدور برگ متمم مالیات اقدام می کرد که این موضوع مورد رسیدگی قرار گرفت.

فنایی همچنین با اشاره به عدم اجرای قوانین تصویب شده برای بانک ها گفت: بی توجهی به شرایط بخش صنعت به خصوص عدم اجرای قانون توسط بانک‌ها مشکلات صنعت استان را دوچندان کرد که لازم است در قوانین موجود بازنگری و اصلاح صورت گیرد.

وی از برنامه های خانه صنعت را همکاری برای افزایش تعداد اعضای تشکل های صنعتی و تعامل بیشتر تشکل ها در حمایت از صنایع و واحدهای تولیدی عنوان کرد.

کد خبر 2036819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha