۱ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۰:۵۹

فكوري خبر داد:

یادواره 111 شهید فرهنگی استان بوشهر برگزار می‌شود

یادواره 111 شهید فرهنگی استان بوشهر برگزار می‌شود

بوشهر - خبرگزاری مهر: معاون پژوهشي، برنامه‌ريزي و نيروي انساني اداره كل آموزش و پرورش استان بوشهر از برگزاري نخستين يادواره 111 نفر از شهداي فرهنگي استان در سالن مجتمع آزادگان بوشهر خبر داد.

حبيب فكوري در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: به ثمر رسيدن مبارزات انقلاب اسلامي از بركت خون شهدا است و آسايش، رفاه، امنيت كنوني ما و پيشرفت جامعه در گرو تمسك به فرامين اسلام و وصاياي شهدا است.

معاون آموزش و پرورش استان بوشهر با بيان اينكه شهادت به مثابه خون در رگ يك جامعه ديني است، گفت: رسالت خانواده شهدا حفظ فرزندان شهدا از تهاجم فرهنگي است.

وي در ادامه يادآور شد: دفاع از ولايت و رهبري مهمترين پيام شهداست، امروز ادامه راه شهدا، حضور و همراهي در مسير ولايت است و همه ما و مسئولان زماني مي‌توانيم موثر باشيم كه سربازي در ركاب امام خامنه‌اي (مدظله العالي) شويم.

معاون پژوهشي، برنامه‌ريزي و نيروي انساني اداره كل آموزش و پرورش استان بوشهر تصريح كرد: وظيفه آحاد ملت به ويژه متصديان بخش فرهنگي است تا نسل جوان جامعه را با فرهنگ شهادت طلبي و از خودگذشتگي آشنا كنند.

وی با اشاره به برگزاري نخستين يادواره 111 شهید فرهنگي استان بوشهر، ادامه داد: يادمان نرود كه امام راحل و عظيم‌الشان فرمودند؛ امروز حفظ جمهوري اسلامي از نماز واجب‌تر است و پشتيبان ولايت فقيه باشيد، با اين بيانات راه ما مشخص و تكليفمان معين است و غير اين بيراهه است.

معاون آموزش و پرورش استان بوشهر در پايان با تاكيد بر اينكه توصيه شهدا در وصيت‌نامه‌شان دفاع از انقلاب و ولايت فقيه است، افزود: گراميداشت ياد شهدا يك تكليف است و هميشه جامعه بايد با نام و فرهنگ شهادت كه كمال انسان و ميراث اوليا است، آشنا شوند.

فکوری افزود: تا پيش از برگزاري نخستين يادواره استاني 111 نفر از شهداي فرهنگي، از مهر سال گذشته تا كنون بيش از 120 يادواره شهدا در مدارس 17 منطقه و شهرستان‌هاي استان بوشهر برگزار شده‌است.

وی تصريح كرد: اين يادواره با سخنراني آيت‌الله صفايي بوشهري نماينده رهبر معظم انقلاب در استان و امام جمعه بوشهر و دكتر حاجي‌بابايي وزير آموزش و پرورش صبح دوشنبه دوم ارديبهشت ماه 92 در سالن مجتمع آزادگان شهر بوشهر برگزار مي‌شود.

معاون اداره كل آموزش و پرورش استان بوشهر ادامه داد: در اين يادواره از 10 خانواده سرداران شهيد شاخص فرهنگي استان بوشهر تجليل به عمل خواهد آمد.

فكوري از رونمايي كتاب شهداي فرهنگي استان بوشهر خبر داد و عنوان كرد: كتاب "مشق‌هاي ماندگار" به همت حوزه معاونت پژوهشي، برنامه‌ريزي و نيروي انساني اداره كل آموزش و پرورش استان و زير نظر جمعي از نويسندگان فرهنگي تدوين و چاپ شده‌است كه شامل تمثال شهداي معلم، زندگينامه، وصيت‌نامه و خاطرات هم رزمان شهداي فرهنگي است.

وی اضافه كرد: استان بوشهر 111 شهيد فرهنگي، 471 شهيد دانش آموز، 94 آزاده، 561 جانباز، 4 هزار رزمنده فرهنگي، 250 فرزند شهيد شاغل دارد و از چهار هزار رزمنده فرهنگي، دو هزار و 700 نفر شاغل و يك هزار و 300 نفر بازنشسته هستند.

وزير آموزش و پرورش عصر دوشنبه در همايش تجليل از خيرين مدرسه ساز كه در مجتمع فرهنگي هنري نهم دي بوشهر برگزار مي‌شود حضور مي‌يابد.

کد خبر 2036969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha