۲ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۵:۵۳

ادامه بحران در آمریکا/تیراندازی در سیاتل 5 کشته برجا گذاشت

ادامه بحران در آمریکا/تیراندازی در سیاتل 5 کشته برجا گذاشت

آمریکا هنوز از شوک بمبگذاری های شهر بوستون خارج نشده که تیراندازی در آپارتمانی در یکی از شهرهای جنوبی سیاتل پنج کشته برجا گذاشت.

به گزارش خبرگزاری مهر، در حالیکه دولت آمریکا تلاش دارد تا با تصویب قانونی کنترل، سلاح در این کشور را شدیدتر از قبل کند، بار دیگر در یک تیراندازی 5 نفر کشته شدند.

آسوشیتدپرس با مخابره این خبر می نویسد : پلیس آمریکا امروز دوشنبه از کشته شدن پنج نفر در حادثه تیراندازی خبر داد. پلیس سیاتل ساعت 9:30 شب گذشته در یک تماس اضطراری در جریان این تیراندازی قرار گرفت. 

زمانی که پلیس به محل تیراندازی مراجعه می کند، فرد تیرانداز هنوز در حال شلیک گلوله بود که با اقدام پلیس از پای درمی آید.

در این حادثه پنج نفر از جمله فرد تیرانداز کشته و دو نفر دیگر زخمی شدند.

پلیس در صحنه تیراندازی سیاتل

تیراندازی و کشتار مردم در آمریکا در حالی ادامه دارد که "باراک اوباما" رئیس جمهور این کشور برای جلوگیری از تکرارا حوادثی همچون حادثه تیراندازی کنتیکت، در تلاش است تا قانونی را برای کنترل سلاح و جلوگیری از خشونت های مسلحانه به تصویب برساند.

اوباما سال گذشته و در دیدار با خانواده های قربانیان حادثه کنتیکت که در آن 20 کودک و شش معلم کشته شده بودند، به آنها وعده داد که یکی از اولویت های دولت او تلاش برای کنترل سلاح خواهد بود.

مدافعان طرح کنترل سلاح در آمریکا معتقدند برای آنکه از وقوع چنین خشونت هایی جلوگیری شود به یک قانون فدرال در مورد "ممنوعیت حمل سلاح های مرگبار" نیاز است و در همین رابطه سناتور دموکرات "دایان فین استاین" که در سال 1996 برای تصویب قانون ممنوعیت حمل سلاح های مرگبار تلاش کرده بود بار دیگر تلاش های خود را برای تصویب قانونی مشابهی آغاز کرده و سناتور "هری رید" رهبر دموکرات ها در سنا، طرحی را به کنگره ارائه کرده که جلسات تجزیه و تحلیل آن در کپیتال هیل در حال برگزاری است.

کد خبر 2038245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha