۲ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۸:۱۶

عارف :

ریز هزینه‌هایم را به مراجع قانونی می‌دهم/ تایید صلاحیت‌ها زیاد باشد کشور گرفتار می‌شود

ریز هزینه‌هایم را به مراجع قانونی می‌دهم/ تایید صلاحیت‌ها زیاد باشد کشور گرفتار می‌شود

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری با بیان اینکه اگر تعداد زیادی از کاندیداها تایید صلاحیت شوند کشور گرفتار می شود، پیشنهاد کرد در نهایت 5 الی 6 کاندیدا در عرصه انتخابات رقابت کنند.

به گزارش خبرنگار مهر محمدرضا عارف معاون اول دولت اصلاحات و کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری در حاشیه سخنرانی در دانشگاه شریف در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که نظرتان درباره تعدد کاندیداها در انتخابات ریاست جمهوری چیست گفت: من به این مسئله نگاه مثبتی دارم چرا که هر کاندیدا یک عقبه و یک عده طرفدار دارد، تعدد کاندیداها سبب افزایش مشارکت مردم می شود اما اگر بخواهد تا روز آخر این مسیر ادامه یابد جز گیج کردن مردم چیزی حاصل نمی شود.

وی ادامه داد: تعدد کاندیداها کار شورای نگهبان را مشکل می کند و اگر 20 نفر تایید صلاحیت شوند کشور گرفتار می شود و قاعدتا رئیس جمهور با رای حداقلی انتخاب می شود بنابراین انتظار من این است که در چارچوب برنامه هایشان تا حد امکان اجماع یا ائتلاف کنند.

عارف افزود: بهتر است جریان اصولگرایی با یک یا دو کاندیدا، جریان اصلاحات نیز با یک یا دو کاندیدا و مستقل ها نیز با دو نامزد وارد انتخابات شوند تا با 5 الی 6 کاندیدا انشاالله بتوانیم انتخابات خوبی را رقم بزنیم.

معاون اول اصلاحات در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه هزینه تبلیغات انتخاباتی خود را از کجا تامین می کنید عنوان کرد: تا کنون هزینه ای نداشتم و سعی می کنم چون یزدی هستم هزینه هایم حداقلی باشد و اگر جدی تر شد از مردم خواهش می کنم کمک کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در پاسخ به اینکه آیا ریز هزینه هایتان را در اختیار مردم قرار می دهید گفت: ریز هزینه هایم را در اختیار مراجع قانونی قرار می دهم.

عارف درباره هدفمندی یارانه ها گفت: بحث هدفمندی برای اقتصاد یک ضرورت است این روندی که الان شروع شده است باید ارزیابی شود تا بتواند به طور کامل اجرا شود.

وی در خصوص اخباری مبنی بر جلسه نوروزی دیدار هاشمی و خاتمی اظهار داشت: من چیز خاصی نشنیده ام این چیزها را سایت ها می نویسند و من نظر خاصی ندارم.

معاون اول دولت اصلاحات در خصوص اجماع اصلاح طلبان گفت:  اگر اجماعی صورت بگیرد قطعا اجماع می کنم.

خبرنگاری از در خصوص اجماعش با شریعتمداری و دیدارشان سئوال کرد که عارف پاسخ داد: دفتر شریعتمداری این موضوع را تکذیب کرد و شریعتمداری برای دیدار نوروزی پیش من آمده بود. اصلا و اصلا هیچ بحثی در خصوص اجماع نشد و صرفا دیداری دوستانه بود.

معاون اول دولت اصلاحات در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر در خصوص نظرش درباره ائتلاف 1+2 اصلاح طلبان گفت: بنده برای اولین بار است این را می شنوم.

وی در پایان تاکید کرد: انشاءالله اجماع صورت می گیرد و ما به آن احترام می گذاریم.

کد خبر 2038437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha