۷ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۱:۴۸

اخبار فرهنگی همدان/

یادبود معلم شهید سردار تقی بهمنی در همدان برگزار می شود

یادبود معلم شهید سردار تقی بهمنی در همدان برگزار می شود

همدان - خبرگزاری مهر: مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان همدان گفت: دهم اردیبهشت ماه امسال یادبود معلم شهید، سردار تقی بهمنی و سردار شهید مهدی فریدی در همدان برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدجواد زمردیان اظهار داشت: مراسم یادبود فرمانده جبهه میانی عملیاتی منطقه سر پل ذهاب و فرمانده وقت عملیات سپاه همدان، سردار شهید "تقی بهمنی" و معاون وی شهید "مهدی فریدی" 10 اردیبهشت سالجاری در همدان برگزار می شود.

زمردیان افزود: شهید تقی بهمنی در سال 1335 در شهر دارالمومنین و دارالمجاهدین همدان به دنیا آمد و پس از مجاهدت ها در جبهه فرهنگی با کسوت معلمی و جبهه نبرد در مناطق عملیاتی غرب، سرانجام با سمت فرماندهی سپاه همدان در دهم اردیبهشت سال 1360 به‌علت اصابت تركش خمپاره در جبهه ی غرب به شهادت رسید.

وی گفت: شهید "مهدی فریدی" متولد سال 1337 در همدان، پس از پیروزی انقلاب اسلامی از بدو تأسيس سپاه، به عنوان یکی از بنیان گزاران سپاه همدان به اين تشکيلات پيوست و در راه مبارزه با ضد انقلاب در کردستان فعالیت نمود.

وی گفت: این مراسم در روز سه شنبه 10 اردیبهشت سالجاری در باشگاه معلمان همدان برگزار می شود.

انجام 86 نوع فعالیت در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های اسلامی دفاع مقدس همدان

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان همدان گفت: این اداره کل طبق اساسنامه تشکیل بنیاد 86 فعالیت را در چهار بخش عهده دار است.

محمد جواد زمردیان افزود: این فعالیت ها در چهار بخش پژوهش های کاربردی و تحقیقاتی، انتشار کتب و اسناد دفاع مقدس، حمایت و هدایت فعالیت های فرهنگی مرتبط با حوزه دفاع مقدس و مقابله با جنگ نرم در قالب فعالیت های موزه و مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان است.

زمردیان در ادامه به بخش عمده این فعالیت ها در سال جاری اشاره و عنوا کرد: در برنامه ریزی های صورت گرفته 51 فعالیت متناسب با اعتبارات و توان اجرایی، از بین 86 فعالیت برای سالجاری در دستور کار قرار گرفته است.

وی گفت: در بخش پژوهش های کاربردی و تحقیقاتی و بخش انتشار کتب و اسناد دفاع مقدس می توان به نمایه سازی اسناد و مدارک موجود، تدوین خاطرات دو تن از فرماندهان استان در سال های دفاع مقدس، تدوین و تألیف چهار اثر در حوزه ادبیات داستانی و گردآوری و ساماندهی فیلم و عکس با موضوع دفاع مقدس اشاره کرد.

زمردیان افزود: هم اکنون برنامه های قرارگاه مرکزی جنگ نرم در استان توسط این اداره کل در حال تدوین است که به زودی اطلاع رسانی لازم صورت می پذیرد.

مکانات سالنی در اختیار گروه های نمایشی قرار گیرد

رئیس اداره  فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان همدان گفت: تئاتر شهرستان همدان زنده است و برای زندگی هدفمند باید امکانات سالنی و حمایت های ویژه در اختیار گروه های نمایشی قرار گیرد.

علی مرادی نور اظهار داشت: هرچند هنر نمایش به لحاظ معنایی حرکات در فرهنگ های مختلف جوامع متفاوت است لیکن انسانها از دیر باز با هنر تئاتر مانوس بوده اند و این هنر در سیاست جهانی شدن امروز رنگ نباخته است.

وی ادامه داد: اگر هنر نمایش در شهری پویا باشد می توان نمایش نامه نویس، نوازنده، گریمور و سایر هنرها را نیز به حرکت درآورد.

کد خبر 2041405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha