۱۷ تیر ۱۳۸۴، ۱۱:۳۲

براي تامين انرژي مورد نياز ؛

پاكستان در پي بدست آوردن نيروگاه هسته اي از آمريكا است

پاكستان در صدد است تا براي رفع مايحتاج انرژي خود گفتگوهاي جدي براي ساخت نيروگاه هسته اي با آمريكا انجام دهد.

به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از پايگاه اينترنتي پاكستان لينك، رسانه ها گزارش مي دهند كه تا اين زمان هيچ پاسخ مثبتي و يا علائمي از سوي آمريكا و دولت بوش مبني بر تمايل آنها براي همكاري در اين خصوص به پاكستان داده نشده است.

اين گزارش ها حاكي است در طول يكي دو ماه گذشته اسلام آباد گفتگوهائي را با واشنگتن داشته و براي رفع نيازهاي خود به انرژي درخواست كرده است تا به اين كشور در ساخت حداقل دو نيروگاه هسته اي براي استفاده در امور صلح آميز كمك كند.

مقامات پاكستاني بر اين باورند كه اين نيروگاهها از طريق توليد برق تا سال 2010  كمك بزرگي براي رفع احتياجات آنها بعمل خواهد آورد اما تاكنون آمريكا به اين درخواست پاسخ مثبتي نداده است و از سوي دوطرف تصميم گرفته شده است تا به گفتگوها در اين خصوص ادامه دهند.

همچنين يك منبع اعلام كرد كه در سفر اخير كاندوليزارايس وزير امور خارجه آمريكا به پاكستان زمينه ها و مقدمات ساخت اين نيروگاه و پيش بيني هاي مربوط به آن مورد بحث قرار گرفت و متخصصين انرژي و مقاماتي از وزارتخانه هاي مربوطه جزئياتي از نيازهاي پاكستان را به انرژي كه روز به روز در حال افزايش است به رايس  ارائه دادند و به وي گفته شد كه اسلام آباد براي بدست آوردن انرژي از خارج تلاش خواهد كرد.

بعضي از منابع نيز گفته اند كه دولت بوش براي موافقت با درخواست اسلام آباد پيشنهاد كرده است تا به جاي تاسيس خط لوله گاز ايران به مسير ديگري همچون قطر فكر كند.
 

کد خبر 204288

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha