۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۴:۳۴

مركز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری درگذشت محمد قهرمان را تسلیت گفت

مركز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری درگذشت محمد قهرمان را تسلیت گفت

مركز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری درگذشت محمد قهرمان شاعر، محقق و پژوهشگر را به خانواده ایشان و جامعه ادبی ایران تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری مهر، مركز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری به مناسبت درگذشت محمد قهرمان شاعر، محقق و پژوهشگر پیام تسلیتی صادر کرد.

در این پیام آمده است: محمد قهرمان، شاعری از دیار خراسان و از تبار محققان بود و احیا كنندۀ مكتوبات شاعران درگذشته.

ادیبی كه در كنار طبع روان و ذوق سلیم كه در مجموعه شعرهای «حاصل عمر» و «روی جادۀ ابریشم شعر» مشهود است، به مدد همت والا، لحظه لحظۀ خود را در خدمت به فرهنگ و ادب ایران زمین پرداخت و تمام عمر پر بار خویش را به تحقیق در آثار و احوال شعرای ماضی و تصحیح و نشر دواوین و تذكره های ایشان صرف كرد.

قهرمان، شمع انجمنی بود كه در آن شاعران بسیاری تربیت و پرورش یافتند و اگر نبود همت ادیبی چون او، امروزه دیوان بسیاری از شاعران سبك هندی، مانند صائب تبریزی، كلیم همدانی، ناظم هروی، سلیم طهرانی، دانش مشهدی، حاج محمدجان قدسی مشهدی، صیدی تهرانی و... بدین گونه آراسته و پیراسته در اختیار شعرا و ادبا قرار نداشت.

مركز آفرینش های ادبی حوزه هنری، در گذشت این ادیب فرزانه را به خانواده معزز ایشان و جامعه ادبی ایران تسلیت عرض می‌كند و از پروردگار حی متعال برای آن مرحوم، مغفرت الهی و شفاعت آل الله (سلام الله علیهم اجمعین) را مسئلت دارد.

کد خبر 2058252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha