۱ خرداد ۱۳۹۲، ۱۴:۲۸

آیت الله علوی گرگانی:

انتخاب فرد اصلح به دور از روبط دوستانه و قوم مداری صورت گیرد

انتخاب فرد اصلح به دور از روبط دوستانه و قوم مداری صورت گیرد

قم - خبرگزاری مهر: یکی از مراجع تقلید شیعیان بر انتخاب فرد اصلح به دور از روابط دوستانه و قوم مداری تاکید کرد و گفت: همه باید طبق وظیفه و آبرومندانه فردی که دارای معیارها و توانایی بیشتری است را انتخاب کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله العظمی سید محمدعلی علوی گرگانی در دیدار جمعی از پاسداران انقلاب اسلامی که ظهر چهارشنبه در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، با اشاره به نزدیک شدن به ایام انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: همه باید طبق وظیفه، به دور از روابط دوستانه و قوم مداری فردی را به عنوان ریاست جمهوری انتخاب کنند که دارای توانایی‌های بیشتری بوده تا آبروی نظام اسلامی حفظ شود.

وی با بیان اینکه دشمن در کمین کشور است، ادامه داد: شرکت همگان در انتخابات ریاست جمهوری موجب ناامیدی و خنثی شدن اهداف شوم دشمن و پایداری نظام اسلامی می‌شود.

استاد برجسته حوزه با اشاره به اینکه اگر تقوا پیشه کنیم خداوند حق و باطل را جدا کرده و راه روشن را به انسان نشان می‌دهد، عنوان کرد: خداوند خطای انسانی را که در راه بندگی تلاش می‌کند را بخشیده و آبروی او را نمی‌برد.

وی بیان داشت: اگر مطیع خداوند باشیم و حلال و حرام را رعایت کنیم، خداوند راه را نشان می‌دهد و اگر در این زمینه کوتاهی شده است، از بندگی ما است نه خداوند.

آیت الله علوی گرگانی ادامه داد: رعایت تقوا و انجام واجبات و محرمات مختص افراد عادی نبوده و باید همه انسان‌ها همچون عالمان و مراجع تقلید نیز موظف به رعایت شئون اسلامی باشند.

وی با اشاره به آیه ای از قرآن کریم و با بیان اینکه باید مسائل دینی و شرعی را در همه ابعاد رعایت کرده و آنها را گلچین نکنیم، ابراز داشت: نباید پاره‌ای از مسائل شرعی را رعایت کرده و مسائل دیگری را که انجام دادن آن برایمان سخت می‌آید را کنار گذاشته و مقید به رعایت آن نباشیم که این عمل مورد قبول خداوند نیست.

این مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اهمیت بسیار زیاد نماز افزود: خداوند نماز را در همه احوال بر انسان واجب دانسته و حتی انسان هنگام غرق شدن نیز باید نیت نماز کرده و با اشاره نماز خود را به جا آورد در حالی که اگر کسی مریض بوده و توانایی روزه گرفتن نداشته باشد، واجب است که روزه نگیرد.

وی افزود: خداوند وعده داده که اگر بنده ای با من رفتار خوبی داشته باشد در همه مراحل زندگی او را کمک می‌کنم به شرطی که صادقانه آن فرد رفتار کرده باشد.
 

کد خبر 2060732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha