۱ خرداد ۱۳۹۲، ۱۵:۴۹

طاهریان:

پنج هزار کتابخانه باز در کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور وجود دارد

پنج هزار کتابخانه باز در کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور وجود دارد

یاسوج – خبرگزاری مهر: معاون فرهنگی و هنری ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور گفت: پنج هزار کتابخانه باز و پنج هزار کتابخانه مخزن دار در کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور وجود دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی طاهریان ظهر چهارشنبه در نشستی با مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد افزود: تا پایان امسال ۵۰۰ باب کتابخانه دیگر به این مجموعه اضافه می شود.

وی بیان داشت: برای اولین بار ساماندهی کتابخانه‌ ها در کانونهای فرهنگی و هنری مساجد کشور به شکل مستقل به ستاد عالی مساجد اعطا شده و کتابخانه‌ ها نیز همچون کانونهای مساجد دارای مجوز می ‌شوند.

طاهریان افزود: هدف از انجام این کار گسترش فرهنگ کتابخوانی و نهادینه کردن این امر در سطح جامعه است که به صورت جدی در دستور کار ستاد عالی مساجد قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: کتابخانه کانونهای فرهنگی و هنری مساجد کشور از درجه ویژه تا درجه پنج تقسیم بندی شده اند و بر این اساس اعتبارات و تجهیزات مورد نیاز بین آنها توزیع می شود.

معاون فرهنگی و هنری ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور افزود: یکی از مهمترین اهداف تاسیس و راه اندازی کانونهای فرهنگی و هنری مساجد کشور احیا و تقویت کارکردهای مسجد در ابعاد مختلف است.

طاهریان بیان کرد: کانونهای فرهنگی و هنری مساجد کشور نقش چشمگیری در زمینه کاهش بخشی از مشکلات فرهنگی و اجتماعی جامعه دارد.

وی تصریح کرد: طرح اوقات فراغت از برنامه‌ های مهم کانونهای مساجد کشور است که با عنوان "آسمانی‌ ها" در سطح کشور اجرا می‌ شود.

طاهریان افزود: ثبت ‌نام از متقاضیان شرکت در این طرح از دیروز آغاز شده و به مدت 20 روز ادامه خواهد داشت و در دهه آخر شهریورماه اختتامیه آن در سراسر کشور برگزار می ‌شود.

کد خبر 2060849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha