۲ خرداد ۱۳۹۲، ۱۴:۳۱

آریان:

شناساندن هویت قزوین به شهروندان موجب رونق گردشگری می شود

شناساندن هویت قزوین به شهروندان موجب رونق گردشگری می شود

قزوین- خبرگزاری مهر: معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین گفت: با معرفی و شناساندن هویت تاریخی شهر قزوین می توان گامهای ارزشمندی در رونق گردشگری برداشت.

به گزارش خبرنگار مهر، آئین تقدیر از تلاشگران حوزه گردشگری سازمان فرهنگی ورزشی به مناسبت روز جهانی موزه ها روز پنجشنبه در محل موزه مردم شناسی قجر برگزار شد.

صادق آریان در این مراسم گفت: یکی از لوازم رونق گردشگری در قزوین شناساندن این کهن شهر به شهروندان است چراکه روحیه مشارکت آنان در سرنوشت شهر ارتقاء می یابد و باعت افتخار آنان به گذشته می شود.

این مسئول تصریح کرد: صنعت توریسم در هر کشوری که دارای سابقه غنی و متمدنی است از جایگاه خاصی برخوردار بوده و موجب رونق چرخه اقتصادی خواهد شد.

معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین با تأکید بر اینکه صنعت توریسم کاری هنری محسوب می شود گفت: تبیین و به نمایش گذاشتن تاریخ و فرهنگ یک ملت در مقابل دیدگان گردشگران داخلی و خارجی به عنوان سفیران زادگاه خود در قزوین، موجب می شود شناسنامه ای شاخص و عینی برای افرادی باشد که تاکنون به قزوین نیامده اند.

آریان با اشاره به قابلیتهای کهن شهر قزوین تصریح کرد: تشکیل کمیته ویژه راهبری گردشگری با عضویت سازمانهای فرهنگی ورزشی، خدمات طراحی و نوسازی بهسازی و روابط عمومی شهرداری مرکز با هدف افزایش تعداد گردشگران اقدام ارزشمندی است که تلاش دارد ابتدا قزوین را به خود قزوینی ها بشناساند و میزان تمایل آنان را به مشارکت در توسعه شهر ارتقاء دهد و مقدمه ورود گردشگران از استانهای نزدیک مانند کرج و تهران به قزوین را فراهم کند.

معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین با تأکید بر این که گردشگری و شهرشناسی باید در کنار هم قرار گیرند چرا که این مهم گذشته و حال را به هم پیوند می زند اضافه کرد: با این اقدامات شهروندان ضمن آشنایی با روند اجرایی شهرسازی و عمرانی در اجرای پروژه ها صبر و حوصله نیز خواهند داشت.

وی اقداماتی که طی تعطیلات نوروز در موزه مردم شناسی قجر برای جذب مخاطب بیشتر صورت گرفته بود را در راستای تحقق برنامه ها و چشم اندازهای توسعه گردشگری دانست و گفت: حضور قریب 45 هزار بازدیدکننده از این مکان تاریخی نتیجه کاری جمعی بود که بر اساس تدوین برنامه ها پیش بینی شد و امیدواریم این تعداد در سالهای آتی افزایش یابد.

آریان در ادامه به اقداماتی که کمیته گردشگری در دستور کار خود قرار داده اند اشاره کرد و یادآورشد: حضور گروههای گردشگری از برج میلاد تهران در قزوین برای بازدید از بناهای تاریخی شهر و نیز هماهنگی با آژانس های مسافرتی پایتخت به منظور برگزاری تورهای قزوین گردی برای مردم ایران، از جمله این اقدامات است.

وی در پایان استفاده از تمامی ظرفیت ها و پتانسیل های شهر برای تحقق چشم اندازهای گردشگری را مهم برشمرد و بر نقش مسئولان و مردم در این بخش تأکید کرد.

در پایان از تلاشگران حوزه گردشگری سازمان فرهنگی ورزشی که نوروز امسال خدمات مطلوبی را به مسافران در موزه مردم شناسی قجر و تورهای شهر گشت و دیگر مراکز گردشگری و توریستی شهر ارائه کرده بودند تقدیر شد.

کد خبر 2061376

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha