۴ خرداد ۱۳۹۲، ۹:۳۵

خدابنده لو در گفتگو با مهر:

90 هزار جلد دفترچه جديد بیمه تامين اجتماعي در کردستان صادر شد

90 هزار جلد دفترچه جديد بیمه تامين اجتماعي در کردستان صادر شد

سنندج - خبرگزاری مهر: مدیرکل بیمه تامین اجتماعی استان کردستان گفت: در سال گذشته 90 هزار و 247 جلد دفترچه درمانی برای بیمه شدگان و مستمری بگیران تحت پوشش صادر شده است.

فریدون خدابنده لو در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به فعاليت هاي تامين اجتماعي كردستان در سال گذشته، اظهار داشت: همچنین در سال گذسته 242 هزار و 933 جلد دفترچه تعویضی و سه هزار و 47 فقره دفترچه المثنی نیز صادر شده است.

وی افزود: از مهمترین اقدامات اداره کل تامین اجتماعی در تسهیل و راون سازی فرایند ارئه خدمات به شهروندان ایجاد شعب شهرستانی است.

مدیرکل تامین اجتماعی کردستان بیان کرد: با توجه به در خواستهای مکرر مسئولان و مخاطبین سازمان در راستای ایجاد شعب در شهر سروآباد به دلیل ارائه خدمات در کمترین فاصله و دسترسی مردم بخش ها و روستاهای مجاور شعبه مادر شهرستان مریوان در سال 91 افتتاح شد.

خدابنده لو یادآور شد: بر اساس آخرین بررسی میزان رضایتمندی از عملکرد بخش بیمه ای استان به میزان 79.5 درصد است که در بین 108 دستگاه اجرایی استان رتبه هشتم را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: حذف معاینات پزشکی طب کار قبل از استخدام بیمه شدگان اجباری، افزایش میزان اعتبار دفترچه های درمانی بیمه شدگان به تناسب میزان سابقه و تسهیل در ارائه خدمات بیمه ای به فرزندان دختر پس از فوت همسر دوم از جمله اقدامات در راستای جلب رضایتمندی شهروندان است.

مدیر کل تامین اجتماعی کردستان گفت: نصب نرم افزار تمدید دفترچه های درمانی بیمه شدگان و مستمری بگیران سایر استان ها که در حقیقت تسهیلات ویژه ای در اختیار بیمه شدگان از طریق سیستمweb  و اینترنت قرار می دهد و بررسی درخواست بیمه شدگان در خصوص بهره مندی از مزایای بازنشستگی مشاغل سخت و زیان آور و بازنشسته شدن 326 نفر از متقاضیان قانون مذکور علی رغم عدم دریافت کامل حق بیمه های منظور شده در قانون و امکان مشاهده سوابق بیمه ای در سایت رسمی صندوق تامین اجتماعی از جمله دیگر اقدامات برای رضایتمندی افراد تحت پوشش تامین اجتماعی است.

وی افزود: از جمله اقداماتی که در راستای توسعه چتر حمایتی سازمان تامین اجتماعی و تعمیم و گسترش پوشش بیمه ای انجام شده می توان به حمایت بیمه ای  از مددجویان بخش  اشتغال کمیته امداد (ره)، کار آفرینان بنیاد شهید و امور ایثارگران، بافندگان فرش، گلیم، زیلو تک باف خانگی، کارگران و استادکاران ساختمانی، حمالان و باربران، خادمین مساجد، رانندگان درون و برون شهری با دریافت 17 درصد حق بیمه، بیمه رزمندگان و بسیجیان فعال، بیمه هنرمندان و مولفان، بیمه روحانیون و طلاب اشاره کرد.

کد خبر 2061983

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha