۴ خرداد ۱۳۹۲، ۱۱:۱۱

پیر علی:

برگزاری برنامه های مختلف برای فرهنگسازی مصرف آبزیان در چهارمحال و بختیاری

برگزاری برنامه های مختلف برای فرهنگسازی مصرف آبزیان در چهارمحال و بختیاری

شهرکرد - خبرگزاری مهر: مدیر کل شیلات جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری از برگزاری برنامه های مختلف برای فرهنگسازی افزایش سرانه مصرف آبزیان در این استان خبر داد.

اسماعیل پیرعلی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به برگزاری برنامه های مختلف در این استان برای افزایش سرانه مصرف ماهی، تاکید کرد: آموزش پخت ماهی در مدارس یکی از برنامه های مهم در راستای فرهنگسازی مصرف ماهی در این استان بوده است که نتیجه بسیار خوبی داده است.

وی تصریح کرد: امسال نیز برگزاری برنامه های مختلفی برای افزایش سرانه مصرف ماهی در این استان در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر کل شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به پیشرفت قابل توجه استان در تولید غذای آبزیان، اذعان داشت: استان چهارمحال و بختیاری رتبه برتر کشور را در تولید غذای آبزیان داشته است.

وی در ادامه گفت: سالانه مقدار بسیار بالایی غذای آبزیان در استان تولید می شود و تولیدات غذای آبزیان به استان های فارس، مازنداران، آذربایجان غربی و... صادر می شود.

پیر علی با اشاره به پتاسیل بالای استان چهارمحال وبختیاری در تولید غذای آبزیان ادامه داد: این استان توانسته این تولیدات داخلی را به کشورهای خارجی از قبیل ارمنستان صادر کند.

اسماعیل پیرعلی با اشاره به خواص بالای آبزیان به ویژه ماهی قزل آلا، اذعان داشت: باید سرانه مصرف آبزیان را دراستان افزایش دهیم و برای استفاده بیشتر از آبزیان در رژیم غذایی مردم فرهنگ سازی شود.

کد خبر 2062180

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha