۵ خرداد ۱۳۹۲، ۱۵:۵۲

گزارش تشریحی - تصویری/

اعتكاف فرصتی برای کسب آرامش/ سه روز دوری از دغدغه های دنیوی

اعتكاف فرصتی برای کسب آرامش/ سه روز دوری از دغدغه های دنیوی

فیروزكوه - خبرگزاری مهر: انسان به طور فطری در پی دستیابی به آرامش و پرورش ابعاد وجودی خویش است و خلوت گزینی در منزل دوست گامی مهم برای رسیدن به این مقصد بزرگ انسانی است.

به گزارش خبرنگار مهر، دین انسان ساز اسلام، فكر جدایی از زندگی دنیا، گوشه نشینی و كناره گیری از مردم و رهبانیت را باطل و ناپسند اعلام كرده است، اما اعتكاف را به عنوان فرصتی برای بازگشت به خویش و خدای خویش قرار داده تا كسانی كه از هیاهو و جنجالهای زندگی مادی خسته می شوند، بتوانند چند صباحی با خدای خود خلوت كنند و توسط ارتباط جان و روح خود با خالق هستی با ایمان و اعتقادی راسخ به سوی سعادت دنیا و آخرت گام بردارند.

مساجد شهرستان فیروزکوه همانند دیگر مساجد ایران زمین از 13 رجب همزمان با میلاد مولی الموحدین حضرت علی(ع) به مدت سه روز پذیرای مردم مؤمن و خداجوی این شهرستان است و امروز آخرین فرصتی است که معتکفان در این مکان می توانند با خدای خود راز و نیاز کنند.

آنچه به مراسم معنوی اعتکاف در شهرستان فیروزکوه رنگ و بوی خاصی بخشیده حضور کودکان و نوجوانان در کنار سالخوردگان است.

جمع کثیری از مردم فیروزکوه فرصت چشیدن لذت مناجات و عشق بازی با خدا را از دست نداده و در این مراسم معنوی شرکت کردند و این فرصت را برای برقراری ارتباط عاشقانه با پرودگار مغتنم شمردند.

معتکفان تا ساعاتی دیگر با دلی شاد و روحی مأنوس شده با یاد و ذکر خدا به سمت زندگی دنیوی البته با کوله باری از معنویت قدم بر خواهند داشت و امیدوارند همانگونه که در این سه روز از دغدغه های دنیوی دوری کردند، از این معنویت به دست آمده در زندگی خود استفاده کنند و راه سعادت و کمال را در پیش بگیرند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی فیروزكوه که در مراسم اعتکاف فیروزکوه حاضر بود، در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص مراسم اعتکاف اظهار داشت: مراسم اعتكاف مانند سالیان گذشته علاوه بر شهر فیروزكوه در روستاهای لزور، مهاباد، انزها و جلیزجند این شهرستان با شكوه خاصی برگزار شد.

اعتكاف دوری از دغدغه های فكری دنیایی است

حجت الاسلام داود رضوانی ادامه داد: اعتكاف دوری از دغدغه های فكری دنیایی و كسب آرامش در سایه خلوت كردن با خداست كه به انسان روحیه ای فراعمقی برای انجام وظایف دینی و اجتماعی می دهد.

وی بیان داشت: با توجه به اینكه از سوی مقام معظم رهبری سال جاری با عنوان حماسه اقتصادی و سیاسی نامگذاری شده است به خصوص برای شركت در حماسه سیاسی نیازمند رعایت اخلاق هستیم كه باید در سایه این اعتكاف تهذیب نفس و رعایت اخلاق اسلامی سرلوحه برنامه همه آحاد جامعه باشد.

یکی از بانوان جوان شهرستان فیروزكوه كه در اعتكاف شركت كرده بود در مورد اعتكاف گفت: ماه رجب، از نیکوترین ماه ها و متعلق به ذات باری تعالی است و روزهای اعتکاف، همچون دری درون این صدف است.

فاطمه ابوحمزه افزود: در این ماه، خوان نعمت و موهبت الهی آماده است تا درون قلبهای کسانی را که با دستان خالی به استقبال او می روند، سرشار از نور خدایی کند.

وی بیان داشت:اعتکاف، زمانی است که انسان از زندگی دنیوی خلاصی می یابد و فرصتی برای اندیشه درباره خود و خدای خود به دست می آورد و از دیگران بریدن و تمرین بندگی، روزنه ای برای ورود به عالم بالا و مقدمه ای برای ترک گناه است.

کد خبر 2063337

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha