۱۳ خرداد ۱۳۹۲، ۱۰:۱۹

هادی نژاد خواستار شد:

برندسازی صادرات محصولات کشاورزی مازندران

برندسازی صادرات محصولات کشاورزی مازندران

ساری - خبرگزاری مهر: رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران خواستار برندسازی محصولات کشاورزی استان شد.

به گزارش خبرنگار مهر،  شمس علی هادی نژاد معلم صبح دوشنبه در جلسه کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی مازندران مازندران اظهار داشت: موضوع قرنطینه کردن محصولات کشاورزی عمده مشکل صادرکنندگان محصولات کشاورزی در استان است.

وی با بیان اینکه برند صادرات مازندران، ذخایر معدنی و سیمان نیست، گفت: برند صادرات مازندران محصولات کشاورزی است.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی مازندران یادآور شد: با برطرف کردن مشکلات و موانع پیش روی صادرکنندگان بخش کشاورزی، صادرات محصولات کشاورزی در مازندران را برندسازی کنیم.

هادی نژاد با اعلام اینکه مدیریت پس از تولید محصولات کشاورزی ما دارای مشکل و معضل است، افزود: برای بازرگانی کشور تعریف نداریم و همچنین امارو اطلاعات دقیق از سیستم دولتی که چه محصول  صادر و یا وارد کنیم، نداریم.

وی افزود: محصولات قرنیطنه را باید جزو تولید قرار دهیم و جهت توسعه صادرات و ایجاد اشتغال در بخش کشاورزی حوزه قرنطینه و تولید را باید در کنار یکدیگر قرارداده شود.

الکترونیکی شدن ثبت سفارشات محصولات صادراتی استان

معاون حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران نیز در این نشست گفت: تمام ثبت سفارشات محصولات صادراتی در بخش کشاورزی الکترونیکی می شود.

 عبدالرحمان زاغی اظهار داشت: سازمان جهاد کشاورزی سامانه هوشمندی در مبادی خروجی وورودی بنادر نصب خواهد کرد تا تمام ثبت سفارات محصولات صادراتی به صورت الکترونیکی انجام
شود .

وی افزود: در حال حاضر محصولات کشاورزی استان ازسه  بندرامیرآباد، فریدونکنارو نوشهر قابلیت صادرات دارند.

معاون حفظ نباتات مازندران با بیان اینکه جهاد کشاورزی قصد ندارد، جلوی صادرات کشاورزی را بگیرد، گفت: همه ما تلاش می کینم تا رونق اقتصادی محصولات کشاورزی در استان صورت گیرد.

رفع معضل قرنطینه کردن محصولات کشاورزی در زمان صادرات

یکی از صادرکنندگان محصول کشاورزی در مازندران، موضوع قرنطینه محصولات کشاورزی را یکی از مهم ترین چالش درحوزه صادرات کشاورزی در استان اعلام و تصریح کرد: مسئولان جهاد کشاورزی با ساز و کاری مدون و کارشناسی شده مشکل قرنطینه کردن محصولات کشاورزی استان را در هنگام صادرات رفع کنند.

علی تقی پور اظهار داشت: در حال حاضر تجارت و مدیریت کشور به صورت سنتی اداره می شود.

وی با اعلام اینکه اعتبار استان در بخش محصولات کشاورزی است، گفت: با توسعه صادرات در بخش کشاورزی می توانیم به رونق اقتصادی و اشتغال در استان کمک کنیم.
 

کد خبر 2068948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha