۸ تیر ۱۳۹۲، ۱۶:۳۰

دوره هاي تخصصي براي ائمه جمعه استان يزد برگزار مي‌شود

دوره هاي تخصصي براي ائمه جمعه استان يزد برگزار مي‌شود

يزد - خبرگزاري مهر: رئيس شوراي سياستگذاري ائمه جمعه استان يزد از برگزاري دوره هاي تخصصي براي ائمه جمعه اين استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام رضا شريفي ظهر شنبه در همايش مسئولان ستادهاي نمازجمعه استان يزد به ميزباني شهرستان تفت بر ضرورت برگزارش همایش‌های ستادهاي اقامه نماز جمعه و ارائه آموزش در تمامی حوزه ها تاكيد كرد و افزود: یکی از برنامه های اصلی شوراي سياستگذاري ائمه جمعه در سال جدید نيز، برگزاری دوره های تخصصی است.

وي همچنين با اشاره به فعال شدن مهدهای آدینه در محل های برپایی نمازهای جمعه، از ستادها خواست: در این خصوص فعالیت بیشتری داشته باشند و محل مناسبی را به این امر اختصاص دهند. 

امام جمعه يزد نيز در اين مراسم ضمن قدردانی از برپایی این جلسه و ضرورت تبادل نظر مسئولان ستادها با یکدیگر، بر ضرورت تخصصی شدن موضوعات و آموزشها تاکید کرد.

آيت الله محمدرضا ناصري، تکریم نمازگزاران و حضور جوانان در این فریضه را  بسیار مهم دانست و افزود: مسئولان ستادها باید با برنامه ریزی و اجرای برنامه های متنوع، بر این حضور بیفزایند.

وي تاكيد كرد: تشویق مردم نسبت به حضور در نماز و برخوردهای زیبا و حس دوستی و احترام، باعث احساس وظیفه افراد به حضور مداوم در نمازهای جمعه خواهد شد.

ناصري از مسئولان ستادهای نمازجمعه خواست: به نظافت مصلی ها و انجام برنامه های فرهنگی توجه ویژه ای داشته باشند و تجربیات خوب خود را منتقل کنند و در حفاظت و برخورد با مردم احترام و شأن افراد را مدنظر قرار دهند.  

امام جمعه تفت نيز در اين مراسم اظهار داشت: مسئولان ستادها با مدیریت خود و برقراری مسئولیت در بین اعضا، باعث رشد بیشتر برنامه ها و برپایی نمازجمعه در سطح تاثیرگذار خود می شوند که اعضاي ستاد باید با اشراف کامل به حوزه کاری خود و آموزش های لازم زمینه رشد و تعالی را فراهم کنند.

حجت الاسلام مديح اظهار امیدواری کرد: با برپایی این همایش ها و آموزش های موثر و تخصصی، زمینه برپایی هرچه  باشکوه تر نمازهای جمعه فراهم شود.

به گزارش مهر، همایش یک روزه مسئولان ستادهای نمازجمعه استان یزد در منطقه سانیج به میزبانی امام جمعه و ستاد برگزاری نماز جمعه تفت برگزار شد و مسئولان ستادها در کمیسیون های تخصصی به بحث و تبادل نظر پیرامون تقویم اجرایی سال جدید و ساختار ستادها پرداختند.

کد خبر 2086324

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha