۱۱ تیر ۱۳۹۲، ۱۶:۱۰

فیلمنامه‌نویسان برای نوشتن بازی‌نامه تمایل ندارند/ بی‌اطلاعی هنرمندان از بازی‌نامه‌نویسی

فیلمنامه‌نویسان برای نوشتن بازی‌نامه تمایل ندارند/ بی‌اطلاعی هنرمندان از بازی‌نامه‌نویسی

مدیرعامل بنیاد بازی‌های ملی رایانه‌ای معتقدست تقویت محتوا در بازی‌های رایانه‌ای نیاز به در اختیار داشتن متون قدرتمند دارد و در این راستا بارها با اهالی سینما به ویژه فیلمنامه‌نویسان وارد مذاکره شده‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، بهروز مینایی دبیر سومین جشنواره و نمایشگاه بازی های رایانه ای با بیان این مطلب در نشستی خبری که به مناسبت برگزاری این جشنواره روز سه‌شنبه 11 تیرماه با حضور علی بی طرف مدیر نمایشگاه و جمعی از خبرنگاران در مرکز بنیاد ملی بازی های رایانه ای برگزار شد، گفت: یکی از محورهای تدریس در انستیتو بازی‌های رایانه ای بازی‌نامه‌نویسی است و تمام فارغ‌التحصیلان این مرکز به خصوص طراحان بازی های یارانه ای واحدهای بازی‌نامه نویسی را می گذرانند.

وی در ادامه افزود: اما آنچه مسلم است بازی‌نامه نویسی یک فعالیت هنری و پیوندی بین سینما و بازی رایانه‌ای است. از همین رو برای تقویت محتوا در بازی‌های رایانه ای نیاز به در اختیار داشتن متون قدرتمند است. در این راستا بارها با اهالی سینما به خصوص فیلمنامه نویسان وارد مذاکره شده ایم اما تمایلی برای نوشتن فیلمنامه در این زمینه ندارند.

نمایشگاه بازی های رایانه‌ای 22 تا 26 مرداد در مصلی تهران

دبیر این دوره از جشنواره و نمایشگاه بازی های رایانه ای با اشاره به آغاز این جشنواره گفت: در پی استقبال مردم از دومین جشنواره و نمایشگاه بازی های رایانه ای با وجود کمبود بودجه ای که امسال داشتیم در نهایت تصمیم گرفتیم با حمایت وزارت ارشاد و سایر نهادهای دولتی این جشنواره را از تاریخ 22 تا 26 مردادماه در مصلی تهران برگزار کنیم.

مینایی در ادامه با اشاره به مجموع فعالیت های این بنیاد گفت: بنیاد ملی بازی های رایانه ای در سال 85 تشکیل شد و از ابتدا سه وظیفه اصلی به عهده داشت. وظیفه نخست نظارت بر بازار بازی های موجود بر بازار  و اطلاع رسانی آن به ستاد حمایت و صیانت از آثار فرهنگی و هنری است. وظیفه دوم حمایت از تولیداتی است که زیرساخت های سخت افزاری و نرم افزاری را به عهده دارند و نکته آخر تربیت نیروی انسانی در این حوزه است.

وی در ادامه با اشاره به موضوعاتی که دستمایه ساخت بازی های رایانه ای شده است، گفت: تاریخ مبارزات لبنان، داستان های قرآنی، محورهای پیشرفت ایران و بازی‌هایی برای گروه سنی کودک و نوجوان از جمله موضوعاتی است که در مجموع آثار دیده می شود.

مینایی با اشاره به سند چشم انداز افق 1404 در حوزه بازی های رایانه‌ای گفت: برنامه راهبردی را به عنوان سند چشم‌اندازه افق 1404 طراحی کرده ایم. این سند 8 ماه است که آماده است. طبق این سند قصد داریم به مقام اول تولید بازی های رایانه ای در جهان اسلام برسیم و در درجه بعد بازی های رایانه ای بومی را راه اندازی خواهیم کرد.

دبیر این دوره از جشنواره و نمایشگاه بازی های رایانه ای در ادامه صحبت های خود با اشاره به تولیدات در حوزه بازی های رایانه ای گفت: در سال 90 از 22 بازی، در سال 91 از 32  بازی حمایت کردیم و در سه ماه اول سال 92 هفت بازی را مورد حمایت قرار دادیم و در کل فعالیت های بنیاد 400 بازی را مورد حمایت قرار داده‌ایم.

در ادامه این نشست محمد بی طرف مدیر نمایشگاه این دوره از جشنواره بازی های رایانه ای با اشاره به اهداف برگزاری این نمایشگاه گفت: نمایشگاه سوم با دو هدف عمده ترویج فرهنگ استفاده از بازی های رایانه ای و نمایش توانمندی های مراکز تولید در داخل کشور برگزار می شود.

بی طرف در ادامه متذکر شد: همچنین ساماندهی انجمن های صنفی بازی های رایانه ای و همچنین حمایت از بازی‌سازان مستقل از ویژگی های این دوره از جشنواره است. همچنین در این نمایشگاه بخش ویژه سرگرمی نیز داریم و در نظر داریم به منظور جذب خانواده ها در این جشنواره فضای تفریح و سرگرمی را نیز ایجاد کنیم. بخش دیگر این جشنواره "بازی پنهان" نام دارد که به بررسی آثار مخرب بازی های رایانه ای و نگاه جدی به جنگ نرم توجه دارد.

در ادامه این نشست بهروز مینایی مدیرعامل بنیاد بازی های رایانه ای به سئوالات خبرنگاران پاسخ داد. او در پاسخ به خبرنگار مهر، مبنی بر اینکه با کدامیک از سینماگران برای نگارش بازی‌نامه وارد مذاکره شده‌اند؟ گفت: در جشنواره فیلم فجر در بازار فیلم حضور پیدا کردیم و موضوعات مختلف در این حوزه را مطرح کردیم. اما آنچه مسلم است منوط به همکاری خود سینماگران است.

وی در پایان متذکر شد: به عنوان مثال با بنیاد سینمایی فارابی وارد مذاکره شدیم و اعلام کردیم که حاضر هستیم به صورت مشارکتی آثاری را تولید کنیم اما این صحبت ها در حد همان حرف باقی ماند. متاسفانه خود هنرمندان به جایگاه حقیقی این رسانه واقف نیستند. این درحالی است که اگر همکاری مناسب در این زمینه صورت گیرد به نتایج مطلوبی در حوزه نگارش بازی نامه خواهیم رسید.

 

کد خبر 2088512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha