۱۷ تیر ۱۳۹۲، ۱۷:۵۹

خوشونویسان در گفتگو با مهر:

3 اکیپ استهلال ماه به نقاط مختلف شهرستان دامغان اعزام شدند

3 اکیپ استهلال ماه به نقاط مختلف شهرستان دامغان اعزام شدند

دامغان – خبرگزاری مهر: رئیس انجمن نجوم و ستاره شناسی استان سمنان از اعزام سه اکیپ برای استهلال ماه مبارک رمضان به مناطق منصور کوه، کلاریز و ارتفاعات زین از توابع این شهرستان خبر داد.

محمود خوشونویسان در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اشاره به اینکه اکیپ ها استهلال ماه به مناطق منصور کوه، کلاریز و ارتفاعات زین از توابع شهرستان دامغان اعزام شده اند، یادآور شد: مرکزیت انجمن نجوم و ستاره شناسی استان سمنان در شهرستان دامغان واقع است که بر رصد هلال ماه مبارک رمضان در این شهرستان نظارت می کند.

وی خاطر نشان ساخت: تیم اعزامی محاسبات انجام شده را در هر منطقه ثبت می کنند و نتیجه نهایی آن را جهت گزارش به دفتر مقام معظم رهبری و دفتر تقویم ژئو فیزیک دانشگاه تهران اعلام می کنند.

رئیس انجمن نجوم و ستاره شناسی استان سمنان تصریح کرد: در طی پنج سال اخیر تیم انجمن نجوم و ستاره شناسی استان سمنان در اعلام نتیجه استهلال و رویت هلال ماه مبارک رمضان و ماه شوال به عنوان نخستین گروه در کشور با نتیجه مثبت به دفتر مقام معظم رهبری و دفتر ژئوفیزیک دانشگاه تهران گزارش کرد و مورد تقدیر و تجلیل نیز قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه هر اکیپ اعزامی جهت استهلال ماه مبارک رمضان و ماه شوال هفت نفر بوده و در مجموع با دیگر نیروهای کمکی به 23  نفر می رسد، افزود: انجمن نجوم و ستاره شناسی استان سمنان دارای 300 نفر عضو است که 80 نفر عضو فعال دارد.

خوشنویسان همچنین در خاتمه به وجود سایت رصد انجمن نجوم و ستاره شناسی استان سمنان در روستای ورکیان شهرستان دامغان اشاره داشت و گفت: این سایت رصدی در ایام مختلف سال پذیرای نخبگان، دانش پژوهان، محققان، اساتید، دانشجویان و دانش آموزان ازسطح کشور است که از آخرین فعالیت ها و دست آوردهای این انجمن آشنا می شوند.

کد خبر 2092972

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha