۱۸ تیر ۱۳۹۲، ۱۵:۴۴

در صورت تصویب دولت/

روستای آلنی زادگاه آیت الله مشگینی به شهر ارتقا می یابد

روستای آلنی زادگاه آیت الله مشگینی به شهر ارتقا می یابد

اردبیل – خبرگزاری مهر: استاندار اردبیل گفت: در صورت تصویب هیئت دولت روستای آلنی در شهرستان مشگین شهر و زادگاه آیت الله مشگینی به شهر ارتقا می یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر نیکزاد ظهر سه شنبه در بازدید از طرح های اجرایی روستای آلنی در مشگین شهر اضافه کرد: پرونده این روستا مبنی بر ارتقای آن به شهر تقدیم هیئت دولت شده که امیدواریم هرچه زود تر به تصویب برسد.

وی افزود: این  روستا به لحاظ اینکه زادگاه حضرت آیت الله مشکینی است از جایگاه ویژه ای در استان برخوردار بوده و باید بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.

استاندار اردبیل همچنین از اختصاص شش میلیارد ریال اعتبار ویژه در حوزه راه، طرح هادی، برق و... خبر داد و متذکر شد: از این میزان اعتبار پنج میلیارد ریال برای ادامه عملیات اجرایی جاده مشگین شهر – آلنی تخصیص یافته است.

وی با بیان اینکه یک میلیارد ریال نیز برای اجرای طرح هادی این روستا اختصاص داده شد، ادامه داد: اداره برق نیز نسبت به جابه جایی 19 اصله تیر برق به منظور تسهیل در اجرای طرح های عمران روستایی اقدام خواهد کرد.

نیکزاد همچنین از پیگیری اختصاص یک دستگاه خودرو به مرکز درمانی آلنی خبر داد و تصریح کرد: بزودی مشکل آب آشامیدنی و زراعی این روستا در جلسه ای مطرح و نسبت به ارایه راه کارهای لازم اقدام می شود.

همچنین اعضای شورای فنی استان اردبیل نیز در این سفر از مهمترین پروژه های اجرایی شهرستان مشگین شهر بازدید کردند.

شبکه پایاب سد سبلان، دو دستگاه پل طاقی سنگی در دست احداث در شهر لاهرود، مصلی و بقعه شیخ حیدر مشگین شهر، اجرای طرح هادی و بهسازی روستای ساطی و چند پروزه عمران شهری طرح هایی بودند که مورد بازدید شورای فنی استان قرار گرفتند.

همچنین در این بازدید از طرح نمونه بهسازی روستای ساطی "زادگاه سردار شهید محمود بنی هاشم" در آیینی با حضور پدر آن شهید گرانقدر بهره برداری و از عوامل اجرایی پروژه بهسازی روستای مذکور تقدیر شد.

شورای فنی استان در بازدید از شبکه پایاب سد سبلان ضمن تاکید بر تسریع در عملیات اجرایی، خواستار انجام مطالعات و تمهیدات لازم برای بهینه سازی مصرف انرزی در ایستگاه ها شد.

کد خبر 2093682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha