۲۲ تیر ۱۳۹۲، ۱۴:۳۱

نقد طرح‌های کلان ملی در سومین کنفرانس مدیریت فناوری

نقد طرح‌های کلان ملی در سومین کنفرانس مدیریت فناوری

همزمان با برگزاری سومین کنفرانس بین المللی و هفتمین کنفرانس ملی مدیریت فناوری در آذرماه تاثیر طرح‌های کلان شورای عتف و دیپلماسی علم و فناوری مورد بررسی و نقد قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر منوچهر منطقی- رئیس این کنفرانس تبیین رابطه توسعه فناوری و بنگاه‌های اقتصادی را از رویکردهای اصلی این کنفرانس نام برد و گفت: برای تحقق این امر این کنفرانس در 5 محور در روزهای 19 و 20 آذرماه در جزیره کیش برگزار می‌شود.

وی بررسی ضرورت‌ها و الزام‌های مدیریت فناوری در بنگاه‌های بزرگ و شبکه‌های همکاری آنها را یکی از محورهای این کنفرانس نام برد و اظهار داشت: از آنجا که بنگاه‌های بزرگ اقتصادی نقش پیشرو در اقتصاد دارد و در ایران این امر مغفول مانده است از این رو در این کنفرانس تجارب موفق بنگاه‌های بزرگ کشور مستند سازی شده و همراه با بنگاه‌های بین المللی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

منطقی تاثیر سیاست‌های کلان ملی بر توسعه فناوری در بنگاه‌‌های اقتصادی و شبکه‌های همکار آنها، ابعاد مدیریت فناوری و نوآوری، تجاری سازی فناوری، حقوق مالکیت فکری و مکانیزم‌های تامین مالی فعالیت‌های توسعه فناوری بنگاه‌های اقتصادی را از دیگر محورهای این کنفرانس نام برد.

رئیس سومین کنفرانس مدیریت فناوری دیپلماسی علمی و فناوری را از دیگر موضوعات مطرح در این کنفرانس ذکر کرد و یادآور شد: بررسی طرح‌های کلان مصوب شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف) در دستور کار این کنفرانس قرار دارد و در خصوص پیوند این طرح‌ها با بنگاه‌های بزرگ اقتصادی و شبکه‌ها و تاثیر گذاری آنها در رشد فناوری در سطح ملی به نقد متخصصان گذاشته خواهد شد.

کد خبر 2095844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha