۳۱ تیر ۱۳۹۲، ۱۳:۰۱

وزارت ارشاد نمی‌تواند از انجمن صنفی روزنامه‌نگاران حمایت کند

وزارت ارشاد نمی‌تواند از انجمن صنفی روزنامه‌نگاران حمایت کند

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد با بیان اینکه این وزارتخانه نقشی در انحلال یا پلمب انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ایران نداشته است، گفت: از این رو وزارت ارشاد نمی‌تواند به این قضیه ورود کند و یا احیاناً از این انجمن حمایتی به عمل آورد.

به گزارش خبرنگار مهر، این سخنان را محمدجعفر محمدزاده، معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیش از ظهر امروز دوشنبه 31 تیرماه در جریان نشست خبری که با هدف تشریح فعالیت‌های معاونت متبوعش در دوران مسئولیتش و همچنین اعلام خبر افتتاح موزه مطبوعات در روز چهارشنبه هفته جاری برگزار شده بود، اعلام کرد.

محمدزاده در پاسخ به سئوالی درباره موضع وی به عنوان معاون مطبوعاتی در خصوص بحث انجمن صنفی روزنامه‌نگاران که در پی سخنان حجت‌الاسلام دکتر حسن روحانی، رئیس جمهور منتخب، پرونده آن دوباره گشوده شده است، گفت: انجمن صنفی روزنامه‌نگاران را وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منحل یا پلمب نکرده است و تا جایی که بنده اطلاع دارم این اتفاق با حکم وزارت کار که دستگاه ناظر بر تشکل‌های صنفی است، انجام شده است.

وی افزود: بنده نه به خاطر اینکه روزهای پایانی دولت است، بلکه همواره این را گفته‌ام که در کشور ما اگر تشکل نیست باید ایجاد شود و اگر هست و ضعف دارد، باید تقویت شود.

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد  تاکید کرد: ما در کشورمان نیازمند تشکل‌های صنفی هستیم و نباید این گونه هم باشد که کسی را به اجبار به عضویت یک تشکل درآورد؛ الان چند تشکل صنفی حوزه مطبوعات وجود دارند، ولی افراد باید به میل و اختیار خود به عضویت یک تشکلی در آیند.

محمدزاده اضافه کرد: من در همان روزهای اولی که مسئولیت معاونت مطبوعاتی را بر عهده گرفتم، درباره بحث انجمن صنفی روزنامه‌نگاران تحقیق کردم و دیدم که علت اتفاقاتی که افتاده است به وزارت کار بر می‌گردد و چون ارتباطی به وزارت ارشاد نداشت ما هم نمی‌توانستیم به قضیه ورود پیدا کنیم.

وی که به سئوال خبرنگاری پاسخ می‌داد، در واکنش به این گفته او که «البته این انجمن با حکم و دستور دادستانی پلمب شده است، نه وزارت کار»، گفت: هرچه بوده، وزارت ارشاد نبوده و من هم بحثم همین است که وقتی چیزی برای ما وجود ندارد نمی‌توانیم به آن ورود پیدا کنیم.

این مقام مسئول در وزارت ارشاد در مورد اینکه آیا وی به عنوان معاون مطبوعاتی نمی‌توانسته از این تشکل صنفی حمایتی انجام دهد، یادآور شد: من باز هم تاکید می‌کنم وقتی چیزی مرتبط با وزارت ارشاد وجود ندارد، ما هم نمی‌توانیم وارد قضیه شویم و احیاناً از آن حمایتی بکنیم. در عین حال من امیدوارم همان افرادی که در انجمن عضو هستند و البته در چارچوب قوانین کشور ما فعالیت می‌کنند، به حمایتشان از این انجمن ادامه دهند، چرا که بنده عمیقاً معتقدم هر فعالیتی که در چارچوب نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران انجام می‌شود، باید مورد حمایت قرار گیرد.

کد خبر 2102032

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha