۲ مرداد ۱۳۹۲، ۱۳:۴۷

مومن به مهر خبر داد:

تولید 20 هزار تن گندم در قم/ قیمت خرید گندم به صرفه نیست

تولید 20 هزار تن گندم در قم/ قیمت خرید گندم به صرفه نیست

قم - خبرگزاری مهر: رئیس نظام صنفی کشاورزان استان قم از تولید 20 هزار تن گندم در سال زراعی جاری در این استان خبر داد.

علی مومن در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به سطح زیر کشت گندم در سال زراعی جاری عنوان کرد: سطح زیز کشت گندم در سال زراعی 92- 91 در حدود هفت هزار هکتار بوده است.

رئیس نظام صنفی کشاورزان استان قم در ادامه ابراز داشت: از این میزان سطح کشت نزدیک به 20 هزار تن گندم برداشت شده است.

وی در ادامه با اشاره به خرید تضمینی گندم کشاورزان بیان کرد: در سال زراعی جدید به علت اینکه قیمت مصوب شده  خرید تضمینی کیلویی 800 تومان دیر اعلام شد کشاورزان قمی مجبور شدند گندم خود را با قیمت قبلی که هر کیلو 720 تومان بود به فروش رسانند.

وی ادامه داد: این درحالی است که بخشی از گندم تولید استان به دلیل اینکه برخی از مرغداران و کارخانجات آرد قیمت بالاتری را پیشنهاد داده بودند به مرغداری ها و کارخانجات آرد فروخته شد.

قیمت خرید گندم به صرفه نیست

مومن در ادامه به واردات گندم اشاره و ابراز داشت: گندم وارداتی تا به شهر قم برسد تقریبا کیلویی 870 تومان تمام می شود و حتی ممکن است این گندم آلوده نیز باشد و این مساله در حالی است که گندم تولید داخل دارای سلامت کامل بوده اما با قیمت کمتری از کشاورز خریداری می شود که برای کشاورز صرف ندارد.

وی تاکید کرد: چنانچه شرایط لازم برای کشاورزان فراهم شوند آنها نه تنها می توانند گندم داخل را تولید کنند بلکه می توانند حتی این محصول را صادر نیز کنند.
 

کد خبر 2103494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha