۵ مرداد ۱۳۹۲، ۱۴:۵۶

حجت الاسلام رضایی مهر خبر داد:

رونمایی از نرم افزار پاسخ 2 در نمایشگاه قرآن تهران

رونمایی از نرم افزار پاسخ 2 در نمایشگاه قرآن تهران

قم - خبرگزاری مهر: رئیس مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات بیان کرد: همزمان با نمایشگاه سراسری قرآن در مصلی امام خمینی (ره) نرم افزار پاسخ 2 در راستای پاسخگویی به شبهات رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسن رضایی مهر در نشست خبری که ظهر شنبه در مرکز مطالعات وپاسخگویی به شبهات قم برگزار شد، با اشاره به فعالیت های این مرکز بیان کرد: مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات از زیر مجوعه های حوزه علمیه قم از سال 79 با مصوبه شورای عالی حوزه علمیه در قم راه اندازی شد.

وی هدف از تاسیس این مرکز را چنین عنوان کرد: این مرکز به منظور تبین روزآمد اندیشه دینی در جهت پاسخگویی به سوالات و رفع و دفع شبهات مطرح در حوزه دین و توسعه و تقویت نوآوری های در عرصه مواجه با شبه افکنی بر اساس مناظرات و سایت ها و رسانه ها شکل گرفته است.

رئیس مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات تصریح کرد: طی 14 سالی که از تاسیس این مرکز می گذرد، سوالات و شبهات بسیاری پاسخ داده شده است که محوریت اصلی این مرکز پاسخگویی به شبهات دینی است که تمام تشکیلات این مرکز با همین محوریت انجام فعالیت دارد که پاسخگوی سوالات ارسالی از سراسر ایران و حتی خارج از کشور است.

رضایی مهر با اشاره به سوالات پستی گفت: از سال 79 تا 90 تعداد 70 هزار سوال به مرکز شبهات ارسال و پاسخ داده شده است؛ همچنین با پیشرفت علمی و ارتباطات دیجیتالی، طی این بازه زمانی 36 هزار سوال ارسالی از طریق ایمیل پاسخ داده شده است.

وی در ادامه اظهار داشت: از دیگر اقدامات این مرکز، تشکیل بانک اطلاعات مرکزی است که تا سال 90، سی هزار سوال و پاسخ برگزیده و در این بانک ذخیره شده است.

رئیس مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات ادامه داد: مجموعا بیش از 100 هزار پرسش از طریق پست الکترونیکی پاسخ دادهش ده است و پاسخ های تلفنی طی این سال ها بیش از 50 هزار پاسخ بوده است.

رضایی مهر در ادامه عنوان کرد: نقد شبهات از دیگر اقدامات این مرکز است که انجام می شود که سایت های انحرافی را شناسایی کرده که در این راستا 600 سایت شبه افکن شناسایی و حدود هزار پاسخ علمی به نکات انحرافی و شبهناک رسانه ها پاسخ داده شد.

وی افزود: برگزاری کانون های گفتمان از دیگر کارهایی بود که توسط این مرکز انجام شده که سال های گذشته در مدرسه فیضیه برگزار و از طریق صداوسیما اطلاع رسانی می شد و هم اکنون نیز این برنامه ادامه دارد که با استفاده از اساتید و کارشناسان برتر حوزه علمیه پاسخ داده می شود.

رئیس مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات تصریح کرد: 60 هزار کتاب در حوزه شبهات بنادین تدوین و منتشر شده همچنین مجله صبا در این راستا با 20 هزار نسخه در اختیار مردم قرار گرفته که با طراحی و عنوان جدید مجله پاسخ به زودی دوباره منتشر می شود.

رضایی مهر عنوان کرد: سایت اندیشه قم اطلاعات را از این طریق در اختیار کاربران قرار می دهد که ماهانه کاربران زیادی از بزرگترین سامانه های علمی- دینی استفاده می کند که پل ارتباطی مردم و حوزه است.

وی در ادامه گفت: هشت گروه علمی فلسفه، حقوق، تربیت و مشاوره، تاریخ و سیره، قرآن و حدیث، ادیان و مذاهب، علوم و معارف، سیاست فعالیت می کند.

 رئیس مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات با اشاره به نرم افزار پاسخ 2 بیان کرد: نرم افزار پاسخ یک سال 89 با بیش از هشت هزار پرسش و پاسخ علمی- دینی با رویکرد تخصصی تهیه و تدوین  و رونمایی شد؛ سال جاری نیز  نرم افزار پاسخ2  هفته گذشته در نمایشگاه قرآن رونمایی شد که حاوی 14 هزار پرسش و پاسخ است.

کد خبر 2105113

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha