۱۳ مرداد ۱۳۹۲، ۱۹:۵۵

در مقایسه با سال قبل/

تولید گندم در اردبیل 10 درصد کاهش یافت

تولید گندم در اردبیل 10 درصد کاهش یافت

اردبیل - خبرگزاری مهر: معاون تولیدات کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از کاهش 10 درصدی تولید گندم در این استان نسبت به میزان برداشت سال قبل خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، خلیل نیکشاد عصر یکشنبه در بررسی مشکلات برداشت و خرید گندم در اردبیل اضافه کرد: تاکنون 540  هزار تن گندم از اراضی اختصاص یافته به این محصول در استان برداشت شده است .

وی با بیان اینکه 90 درصد تولید گندم کشت شده در اراضی کشاورزی این استان تاکنون برداشت شده است، ادامه داد: پیش بینی می شود در مجموع 575 هزار تن گندم در استان برداشت و ذخیره شود.

معاون تولیدات سازمان جهاد کشاورزی استان بال اشاره به کشت گندم در 354 هزار و 600 هکتار از اراضی استان افزود : از این مقدار 281 هزار و 300 هکتار اراضی دیم و بقیه آبی است .

وی همچنین با اشاره به وضعیت مطلوب خرید گندم در این استان یادآور شد: با افزایش بهای خرید تضمینی کشاورزان نسبت به فروش بیشتر محصولات مازاد ترغیب شده اند و این مهم باعث افزایش ذخیره این محصول استراتژیک شده است.

نیکشاد همچنین با بیان اینکه گندم اردبیل از مرغوبیت بسیار بالایی در مقایسه با سایر استان ها دارد، ادامه داد: همین امر در سال های گذشته باعث افزایش قاچاق گندم از این استان شده بود که امسال با نظارت و تشدید برخورد از این امر جلوگیری شده است.

وی همچنین با اشاره به اتمام کار برداشت گندم در اراضی شمال استان و برخی از مناطق مرکزی استان یادآور شد: برداشت محصول گندم استان اردبیل تا پایان مرداد ماه ادامه دارد .

کد خبر 2110111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha