"ناصرهوشمند وزيري " - مجسمه ساز - درگفت وگو با خبرنگار تجسمي "مهر" با اعلام اين مطلب گفت : گرچه رشته مجسمه سازي مثل نقاشي سبك هاي خاص خودش را در بر مي گيرد، اما دقت داشته باشيد كه مجسمه سازي هرگز به گستردگي هنر نقاشي نيست .شايد به اين خاطر كه اين دو رشته ، تفاوت هايي فيزيكي دارند. به هر حال مي توان گفت ، مجسمه سازي به سبك هاي مشخصي پايبند است كه اين سبك ها به نوعي اين رشته را جهت وسمت وسوي مي بخشند.
وي افزود: من اعتقاد دارم، اثر هنري حتما بايد با مخاطب ارتباط برقرار كند. درواقع ، انعكاس هنرمند در آثارش از طريق پيام يا نتيجه گيري به دست مي آيد .
اين مجسمه ساز تصريح كرد : در هنر شما نمي توانيد فقط زيبايي را درنظر بگيريد. بلكه با استفاده از يك اثر هنري عنوان مند مي توانيد فضاهاي از بين رفته اي كه مخاطب به نوعي آروزي زنده شدن آنها را مي كشد را دوباره ترسيم كنيد .
وي به اثر اخير خود به نام " گلنار " اشاره كرد و گفت : همان طور كه مي دانيد اين اثر را در نمايشگاه گروهي در خانه هنرمندان ايران به نمايش گذاشتم و به خاطر عنوان مند بودن آن، بسيار مورد توجه قرارگرفت. پس نتيچه مي گيريم كه عنوان بر اثر هنري نقش به سزايي دارد.
" وزيري " به نمايشگاه هنر معنوي اشاره كرد و گفت :" پاندول عشق " عنوان اثري بود كه ازمن دراين نمايشگاه به نمايش درآمد. واقعيت اين است كه من فكر مي كنم تمام هنرها با توجه به جايگاه خود از معنويت برخوردارهستند. در واقع ما هنر غير معنوي نداريم . تمام هنرهاي ما اعم از مجسمه سازي ، نقاشي و... از معنويت برخوردارهستند.
وي در پايان تاكيد كرد:تاريخ مجسمه سازي در ايران به سالها قبل بازمي گردد. بنابراين مي توان نتيجه گرفت كه اين رشته از غناي خاصي برخوردار است . پس چرا با وجود داشتن پيشينه قوي و غني بايد به تقليد از مجسمه سازان اروپايي بپردازيم .
نظر شما