۶ شهریور ۱۳۹۲، ۱۵:۴۷

مهمترین برنامه های جدیدترین گزینه های ریاست سازمان محیط زیست

مهمترین برنامه های جدیدترین گزینه های ریاست سازمان محیط زیست

مدیر گروه فناوریهای مرکز تحقیقات استراتژیک کشور و رئیس انجمن ایمنی زیستی با بیان اینکه کلانتری و خوش خلق سیما وجوه مشترک زیادی دارند گفت: مدیریت بحران آب و استفاده از فناوریهای نوین مهمترین اولویت آنها به عنوان جدیدترین گزینه های ریاست سازمان محیط زیست است.

بهزاد قره یاضی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب افزود: رئیس جمهور همکاران خود را تا کنون با مطالعه و تدبیر بسیار زیادی انتخاب کرده و در ادامه هم قطعاً چنین رویه ای خواهد داشت.

به گفته وی، در بین گزینه هایی که بر اساس اخبار منتشر شده برای ریاست سازمان محیط زیست مطرح هستند روز گذشته یکی از مشاوران رئیس جمهور در جدیدترین خبر  سه گزینه را برای ریاست سازمان مطرح کرده که به طور قطع انتخاب نهایی دکتر روحانی هر یک از آنها که باشد مورد حمایت و پشتیبانی ویژه جامعه علمی کشور خواهند بود.

قره یاضی اظهار داشت: در این میان دکتر عیسی کلانتری چهره آشنای عرصه محیط زیست، منابع طبیعی و کشاورزی است که دارای درجات تخصصی در زمینه فیزیولوژی گیاهی و کوله باری از تجربه بیش از یک دهه وزارت را و همچنین سال های طولانی مشاوره رئیس جمهور را در کارنامه خود است.

رئیس انجمن ایمنی زیستی تصریح کرد: کلانتری با اشراف ویژه ای که به بخش آب دارد این موضع را به عنوان مهمترین چالش زیست محیطی کشور در برنامه های خود مد نظر دارد که امیدواریم چنانچه وی به عنوان گزینه نهایی ریاست سازمان محیط زیست انتخاب شود معضل بحران آب در کشور به خوبی مدیریت شود.

وی با بیان انیکه دکتر نیره خوش خلق سیما هم در بین کسانی که اهل علم و دانش هستند و در بین انجمن های علمی چهره شناخته شده است، افزود: تسلط وی به سه زبان زنده دنیا و همچنین قرابت تخصصی و رشته تحصیلی وی با محیط زیست از مهمترین امتیازات این گزینه جدید ریاست سازمان محیط زیست است.

قره یاضی با اشاره به اینکه خوش خلق سیما بیش از دو دهه تجربه عضویت در هیات علمی سازمان تحقیقات کشاورزی را دارد یادآور شد: او از بنیان گذاران موسسه تحقیقات بیوتکنولوژی کشاورزی به عنوان یکی از بالنده ترین واحدهای پژوهشی کشور است.

رئیس انجمن ایمنی زیستی اظهار داشت: خوش خلق سیما تمام عرصه های طبیعی کشور را با هدف حفاظت از تنوع زیستی برای نمونه برداری گیاهی و پالایش زیستی پیموده است و یکی از متخصصان در علم بایو رمدیشن است لذا درک عمیقی از مشکلات زیست محیطی کشور دارد.

به گفته قره یاضی، برای خش خلق سیما هم مهمتنری چالش اصلی کشور بحران آب، خشک شدن دریاچه ارومیه و سایر تالاب ها و آب های کوچک و بزرگ سرزمین است.

وی افزود: خوش خلق سینما پدیده ریزگردها، انتشار دانه های نمک و کاهش تنوع زیستی را از جمله عوارض بحران آب می داند و به همین دلیل رسیدگی به این معضل اساسی که ده ها استان کشور را تحت تاثیر قرار داد را در  برنامه خود دارد.

رئیس انجمن ایمنی زیستی تصریح کرد: آلودگی هوا در شهرهای بزرگ، کاهش تنوع زیستی و به ویژه کاهش درون گونه ای از دیگر مواردی است که وی در برنامه های خود به آن پرداخته است.

قره‌یاضی عدم توجه به انتخاب درست کادر سازمانی و عدم استفاده کافی از نیروهای متخصص محیط زیست در گذشته را یکی دیگر از معضلات سازمان محیط زیست می داند و انتخاب و تکیه بر متخصصان، کارشناسان و نیروهای درون سازمانی از دیگر مواردی است که توجه خوش خلق سیما را به خود جلب کرده است.

به گفته وی،  استفاده از فناوری های نو چه برای مدیریت محیط زیست و چه بخش های کشاورزی و پزشکی در رابطه با محیط زیست از جمله وجوه مشترک دکتر خوش خلق سیما و کلانتری است و از امتیازات آن دو حمایت ویژه انجمن های علمی کشور به واسطه حضور طولانی مدت آنها در این انجمن ها است.

قره یاضی در پاسخ به اینکه حضور و فعالیت دکتر خوش خلق سیما در بحث های بیوتکنولوژی و ایمنی زیستی که در گذشته همواره مورد انتقاد برخی از کارشناسان و صاحب نظران محیط زیست بوده در صورت انتخاب وی به عنوان رئیس سازمان محیط زیست مشکل آفرین نمی شود افزود: همه گزینه هایی که در حال حاضر برای سازمان محیط زیست مطرح می شوند بنا بر استفاده از فناوریهای نو در محیط زیست را دارند و در گذشته هم این گونه نبوده که کارشناسان محیط زیست با بیوتکنولوژی مشکل داشته باشند که برگزاری همایش بیوتکنولوژی برای محیط زیست در سازمان محیط زیست در زمان محمدی زاده گواه این مطلب است.

 

 

کد خبر 2124901

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha