۳۱ شهریور ۱۳۹۲، ۱۱:۱۷

سردار آل اسحاق:

ايمان؛ سلاح برتري رزمندگان دفاع مقدس/ جنگ نرم در جامعه تاثير گذاشته است

ايمان؛ سلاح برتري رزمندگان دفاع مقدس/ جنگ نرم در جامعه تاثير گذاشته است

بجنورد - خبرگزاري مهر: معاون هماهنگ كننده سازمان پدافند غيرعامل كشور گفت: آنچه كه در جنگ تحميلي سبب برتري رزمندگان ايران مي شد، سلاح ايمان و باور اسلامي آنها بود.

به گزارش خبرنگار مهر سردار محمدحسین آل اسحاق صبح يكشنبه در مراسم رژه يگان هاي نمونه نظامي و انتظامي خراسان شمالي كه در نخستين روز از هفته دفاع مقدس در بجنورد برگزار شد، دفاع مقدس را افتخاري بزرگ براي نظام جمهوري اسلامي ايران دانست و افزود: ملت ايران در هشت سال جنگ تحميلي عزت و اقتدار خويش را به جهانيان نشان دادند.

وي اظهار داشت: در دفاع مقدس علاوه بر اين كه پيروزي نصيب ايران اسلامي شد، دنيا نيز به سمت دين اسلام كه در آن برهه از تاريخ توسط امام خميني(ره) به ثمر نشست، متمايل شد.

به گفته سردار آل اسحاق در واقع دفاع مقدس در طي هشت سال جنگ تحميلي، اسلام را به دنيا عرضه كرد و نشان داد كه استكبار جهاني نمي تواند در مقابل رزمندگان اسلام مقاومت كند.

وي عزت و اقتدار رزمندگان اسلام را برگرفته از قيام عاشورا دانست و اظهار كرد: به بركت قيام امام حسين(ع)، رزمندگان اسلام جهاد و شهادت در راه اسلام را براي خود افتخاري بزرگ مي دانستند و امروز هر كدام از شهداي دفاع مقدس همانند چراغي پرفروغ راهنماي مردم استان ها و مناطق مختلف كشور شده اند.

سردار آل اسحاق با تاكيد بر معرفي 31 شهريور و دفاع مقدس به جوانان و نوجوانان، عنوان كرد: بايد به نسل هاي آينده نشان دهيم آن چه كه سبب پيروزي و برتري رزمندگان ما در دفاع مقدس مي شد برتري تسليحاتي و امكانات جنگي نبود بلكه ايمان و باور ديني جوانان اين مرز و بوم آنها را بر دشمن تا بن دندان مسلح چيره كرد.

وي اضافه كرد: دشمن در جنگ تحميلي با شكست در برابر رزمندگان اسلام به اين نتيجه رسيد كه نمي تواند با رويارويي مستقيم در برابر اسلام و نظام اسلامي مقابله كند به همين دليل نيز پس از آن شيوه خود را از تهاجم سخت به جنگ نرم تغيير داد.

اين مسئول با اشاره به تلاش روز افزون دشمن در حوزه جنگ نرم عنوان كرد: با وجود اقدامات بازدارنده و تدافعي در برابر جنگ نرم، متاسفانه تهاجم فرهنگي غرب در برخي از خانواده هاي ايراني تاثيرگذار بوده است.

تاثير تهاجم فرهنگي در خراسان شمالي كمتر بوده است

به گفته وي البته تاثير جنگ نرم دشمن در جامعه اسلامي ايران به گونه اي نبوده كه اسلام را از خانواده هاي ايراني جدا كند بلكه مواردي چون احترام به والدين، رعايت شئونات اسلامي، ايثار و فداكاري، گذشت و ... كاهش يافته و مواردي ديگر جايگزين آنها شده است.

سردار آل اسحاق تصريح كرد: با اين وجود بر اساس گزارش هاي واصله تاثير تهاجم فرهنگي غرب در استان خراسان شمالي از ديگر استان هاي كشور كمتر بوده و خوشبختانه در اين استان روح ايثار و فداكاري و ارزش هاي اسلامي موج مي زند.

وي گفت: بايد در اين زمينه آمادگي در حوزه هاي مختلف علاوه بر خراسان شمالي در سطح كشور نيز افزايش يابد و براي اين منظور كار فرهنگي و ديني عميق و اصولي مورد نياز است.

سردار آل اسحاق در ادامه به جوانان و نوجوانان نسل امروز نيز توصيه هايي كرد و افزود: يكي از نكات مثبت رزمندگان ايران در دفاع مقدس كه سبب مي شد در برابر دشمنان مقاومت كرده و به پيروزي برسند محاسبه نفس بود.

وي اضافه كرد: رزمندگان ما در جنگ تحميلي در پايان روز پس از شركت در عمليات ها، مانورها و فعاليت هاي آمادگي رزم در گوشه اي خلوت، اعمال روزانه خود را محاسبه مي كردند كه چه ميزان از اين اعمال در راه كسب رضايت الهي بوده و در چه مواردي دچار لغزش و خطا شده اند.

سردار آل اسحاق با بيان اينكه رزمندگان ايران در دفاع مقدس اگر دچار لغزش و اشتباهي هر چند كوچك مي شدند خود و نفس خويش را تنبيه مي كردند، عنوان كرد: رزمندگان اسلام نماز را به عنوان سكان دار زندگي خود محسوب مي كردند و در اقامه آن دچار غفلت و كوتاهي نمي شدند.

به گفته وي در حال حاضر نيز اگر مي خواهيم در دنيا عزيز و بزرگ باشيم و همه كشورها بر روي قدرت ايران اسلامي حساب ويژه اي باز كنند؛ بايد در مقابل خداوند كوچك و خاشع باشيم.

سردار آل اسحاق با تاكيد بر ترويج و گسترش اقامه نماز در بين جوانان و نوجوانان، اظهار داشت: بر اساس آموزه هاي ديني نخستين مسئله اي كه در روز قيامت مورد سنجش قرار مي گيرد نماز است.

 

وي همچنين به مانوس شدن با قرآن نيز تاكيد كرد و گفت:

شهداي دفاع مقدس كه به اوج قله انسانيت نائل شدند وقتي وسائل آنها جمع آوري مي شد وجود يك قرآن در بين وسايل آنها حتمي بود.

سردار آل اسحاق تصريح كرد: اكنون نيز اگر مي خواهيم عزت ما در دنيا و آخرت حفظ شود بايد ايمان را در وجود خود، خانواده، حوزه مسئوليتي و جامعه به باور برسانيم و با عمل درست به آموزه هاي ديني، زمينه هاي ترويج آن را فراهم سازيم.

کد خبر 2140275

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha