۸ مهر ۱۳۹۲، ۹:۵۳

بخشي:

کاهش معضلات اجتماعي در روستاها از بركات حضور روحانيون مستقر و هجرت است

کاهش معضلات اجتماعي در روستاها از بركات حضور روحانيون مستقر و هجرت است

مشهد - خبرگزاری مهر: مسئول امور مبلغان اداره کل تبليغات اسلامي خراسان رضوي اظهار کرد: كاهش معضلات اجتماعي در روستاها از بركات حضور روحانيون مستقر و هجرت است چرا كه روحانيان در این مناطق حلقه هاي صالحين را اداره کرده و بيش از 400 نفر از آنان عامل ستاد احياي زکات استان هستند.

حجت الاسلام علي بخشي در گفتگو با خبرنگار مهر بيان کرد: 396 خانه عالم در سطح استان داريم و 32 خانه عالم ديگر نيز در دست ساخت است.

وي افزود: اين خانه هاي عالم با کمک هاي مردمي و به منظور استقرار روحانيان مستقر و هجرت در روستاهاي خراسان رضوي ساخته شده است.

وي با بيان اينکه کمک هاي بخش دولتي فقط در 54 مورد از خانه هاي عالم استان دريافت شده تاکيد کرد: بناي ما در ساخت خانه هاي عالم حضور موثر خودمردم بويژه مردم همان منطقه است.

حجت الاسلام بخشي با اشاره به حضور موثر روحانيان در روستاها تصريح کرد: مردم هر روستايي که کمتر از يک سال روحاني داشته اند و از برکات حضور روحانيت در روستا بهره مند شده اند تاکيد و اصرار جدي مبني بر حضور دائم يک روحاني در روستايشان دارند.

وي افزود: کاهش آسيب ها و معضلات اجتماعي در روستاها رفع ويا كاهش جدي اختلافات از جمله اختلافات خانوادگي، ارائه مشاوره هاي ديني و اخلاقي، احياء و ارتقاي سطح فرهنگ ديني مردم در روستاها و همچنين افزايش نشاط اجتماعي و کاهش جرم و در نتيجه همچنين کاهش ورود پرونده هاي قضايي به دادگاه ها در مناطق روستايي که روحانيان مستقر هستند از جمله برکات حضور روحانيت در روستاها بوده است.

 

کد خبر 2145755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha