۲۰ مهر ۱۳۹۲، ۱۶:۰۳

اوباما : 

دلیل خوبی برای ادامه تعطیلی دولت آمریکا وجود ندارد 

دلیل خوبی برای ادامه تعطیلی دولت آمریکا وجود ندارد 

رئیس جمهور آمریکا در حالی که قرار است امروز شنبه مذاکراتی بین دموکرات ها و جمهوریخواهان در مورد بودجه انجام شود اعلام کرد که دیگری دلیل مناسبی برای ادامه تعطیلی دولت این کشور وجود ندارد. 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، در حالیکه قرار است کمیته ای متشکل از نمایندگان دموکرات و جمهوریخواه کنگره از امروز شنبه مذاکرات جدیدی را در خصوص بودجه جدید دولت فدرال آمریکا با دو حزب سیاسی مهم این کشور آغاز می کنند، "باراک اوباما" رئیس جمهور ایالات متحده، اعلام کرده که دیگر دلیل برای ادامه تعطیلی دولت وجود ندارد. 

دولت آمریکا از تاریخ اول اکتبر (12 روز قبل) به دلیل تصویب نشدن بودجه در کنگره تعطیل شده و همین امر مشکلاتی را برای دولت به وجود آورده است. 

علاوه بر این موضوع تعطیلی دولت در حالی همچنان ادامه دارد که باید تا تاریخ 17 اکتبر یعنی پنج روز دیگر، تکلیف سقف بدهی های دولت از سوی کنگره مشخص شود. 

اگر کنگره با افزایش سقف بدهی های دولت موافقت نکرده و کاخ سفید نتواند برای امور آتی خود پولی را قرض کند آنگاه دولت ایالات متحده به راستی گرفتار مشکل بزرگی می شود. 

هنوز مشخص نیست که نتیجه مذاکرات امروز میان جمهوریخواهان و دموکرات ها چه خواهد شد، اما در روزهای گدذشته خبرهایی در مورد احتمال برون رفت آمریکا از این وضعیت منتشر شده بود. 

کد خبر 2154187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha