۲۱ مهر ۱۳۹۲، ۱۲:۱۴

مكتبداري:

ترویج ازدواج آسان بین جوانان ضروری است

ترویج ازدواج آسان بین جوانان ضروری است

سنندج - خبرگزاری مهر: معاون امور فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان استان کردستان گفت: ترویج ازدواج آسان بین جوانان با توجه به تاکیدات دین مبین اسلامی ضروری است.

به گزارش خبرنگار مهر، فرهنگ مکتب داری ظهر یکشنبه در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان اظهار داشت: امروز وظیفه داریم تا در ترویج ازدواج آسان و با بنیه ‌های معنوی و ارزشی اقدامات اساسی و فرهنگ ‌سازی شایسته انجام دهیم تا این امر مقد س اسلام توسعه پیدا کند.

وی با اشاره به ضرورت فرهنگ ‌سازی ازدواج آسان و تشکیل زندگی ساده و به دور از تجملات افزود: مهمترین نیاز حال حاضر ما توجه دادن جوانان و خانواده ‌ها به ارزش و اهمیت تدبر و تفکر در امر ازدواج به جای تاکید بر تجملات و تشریفات است و باید تمام برنامه ‌ها و هدف ‌گذاری ‌های ما بر پایه مکتب ارزشی و الهی اسلام باشد.

معاون امور فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان کردستان بیان کرد: ازدواج ‌های تجملی نمی‌ تواند دليلی برای استحكام پايه‌ های زندگی باشد و زوجين بايد حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) را الگو قرار دهند.

مکتب داری با اشاره به اينكه ازدواج منطبق با آموزه ‌های دينی و اصول اسلامی اساس يك جامعه موفق را تشكيل می ‌دهد، یادآور شد: توجه به ازدواج آسان و سخت ‌گير نبودن خانواده‌ ها نسبت به جوانان موجب كاهش نابسامانی ‌ها و ناهنجاری اخلاقی در جامعه می‌شود.

وی ادامه داد: زوجين بايد از باورهای دينی و اعتقادی بسيار بالايی برخوردار باشند و در تحكيم پايه‌ های زندگی از آن استفاده كنند.

معاون امور فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان کردستان با اشاره به اینکه اسلام در امر ازدواج تاکیدات بسياری دارد، گفت: اگر در راستای آسان كردن ازدواج جوانان قدم مؤثری برنداريم در حق نسل آينده ظلم بزرگی كرديم و ممكن است در آينده با تهدید نسل مواجه شويم.

مکتب داری با بیان اين مطلب كه تاکنون الگوسازی درست و موفقی از ازدواج آسان و موفق در جامعه صورت نگرفته اظهار داشت: ازدواج صحيح باعث سلامت نسل، سلامت اجتماع و سلامت جسم و روح زوجين می شود و باید تمامی دستگاه های اجرایی در راستای تحقق این اهداف گام های اساسی را بردارند.

وی افزود: نمایشگاه و جشنواره پیوندهای آسمانی هر ساله از اول ماه ذی حجه و همزمان با سراسر کشور 9 آبان در کردستان برگزار می شود.

معاون امور فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان کردستان بیان کرد: این نمایشگاه  با تعامل و همکاری 19 دستگاه متولی در استان کردستان برگزار می شود و انتظار می رود در راستای آگاه سازی نسل جوان در بحث ازدواج های آسان موثر باشد.

کد خبر 2154707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha