۹ آبان ۱۳۹۲، ۱۵:۲۰

امروز:

برگزاری یادواره 190شهید دانش آموز شهرستان رشت/ مسئولان نباید از مسئولیت خود عدول کنند

برگزاری یادواره 190شهید دانش آموز شهرستان رشت/ مسئولان نباید از مسئولیت خود عدول کنند

رشت – خبرگزاری مهر: همزمان با هفته بسیج دانش آموزی یادواره 190 شهید دانش آموز رشت طی مراسمی در مسجد قدس این شهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار، مسئول امور روحانیون سپاه قدس گیلان ظهر امروز در این مراسم با اشاره به اینکه مجلس شهدا از قداست ویژه ای برخوردار است، گفت: بهره گیری از پیام شهدا یکی از وظایف شرکت کنندگان در مجالس شهداست زیرا عزت، اقتدار و ثلابت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مرهون استقامت، شهامت شهدا، جانبازان و خانواده های صبور آنهاست.

حجت الاسلام و المسلمین میر شمس اکبر حسینی با بيان اينكه رسالت وجودی انقلاب پياده كردن مبانی اسلام ناب است، افزود: شهدا خط سرخ كربلا را دنبال و در این مسير بر آرمان های خود پافشاری كردند، پایه و اساس انقلاب اسلامی ایران در آيات الهی و هويت اهل بيت علیه السلام نهفته و از مكتب عاشورا درس گرفته است.

وی همچنین به  13 آبان روز استکبارستیزی ملت ایران در برابر آمریکا جنایت اشاره کرد و اظهارداشت: شهدای دانش آموز برای اعلام برائت و مقابله با كفار و جنايتكاران صهيونيسم به شهادت رسيدند.

مسئول امور روحانیون سپاه قدس استان گیلان 13 آبان را روز خصم جهانی علیه آمریکا و صهیونیسم جنایت کار بیان کرد و گفت: این روز یادآور جانفشانی های شهدای دانش آموز و دانشجویی است که با تمام قدرت در برابر دشمنی های استکبار ایستادگی و با نثار خونشان عزت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را رقم زدند.

وی در ادامه با اشاره به چاپ مقاله توهین‌ آمیز در روزنامه بهار افزود: در این روزنامه مباحث زشتی درباره ولایت امیرالمومنین (ع) مطرح شده است که مجازات افراد متخلف تنها نباید به بسته شدن روزنامه منجر شود.

اکبر حسینی به موضوع سازش در مورد مسئله هسته ای ایران اشاره کرد و اذعان داشت: حق هيچگاه در برابر دشمن تسليم نخواهدشد.

وی همچنین با بیان اینکه مسئولان نباید از مسئولیت خود عدول کنند گفت: خدمت در حکومت اسلامی تکلیف است نه ریاضت و هر کس که به مقامی رسید باید تنها به تکلیف خود عمل کند و حق ندارد برای مصادیق دنیوی از مسئولیت واگذار شده عدول کند زیرا اگر در این مسیر حرکت کند غاصب است.

مسئول امور روحانیون سپاه قدس گیلان با بيان اينكه دشمن از هر فرصتی برای تعرض به اعتقادات استفاده می كند، يادآور شد: ولايت ركن و ميزان اصلی در همه امور است و اعتبار افراد به نگاه و رویکرد آنان به جايگاه ولايت بستگی دارد، هركس كه در مقابل ولايت از خود تعهد نشان دهد ملت نيز از آنان حمايت خواهند كرد.

وی در ادامه یادآورشد: تمام کینه توزی‌ های دشمنان به دلیل مخالفت با اصل ولایت فقیه است بنابراین نباید گذاشت این سنگر مورد تهدید دشمن قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، استان گيلان 880 شهيد دانش آموز دارد كه 190 نفر از اين شهدا متعلق به شهرستان رشت هستند.

کد خبر 2166472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha