۱۰ آبان ۱۳۹۲، ۱۲:۴۲

با حضور مردم/

یادواره شهدای نماز جمعه ورامین برگزار شد

یادواره شهدای نماز جمعه ورامین برگزار شد

ورامین - خبرگزاری مهر: شب گذشته و با حضور امت حزب الله، اولین یادواره شهدای نماز جمعه ورامین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، شب گذشته و با حضور آیت الله سید مرتضی محمودی امام جمعه و نماینده ولی فقیه، حجت الاسلام سید محسن محمودی رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و جمعی از مردم شهید پرور ورامین در مسجد صاحب الزمان(عج) برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام سید محسن محمودی با اشاره به جایگاه شهدا در نظام اسلامی اظهار داشت: شهدا سرمایه جاودان نظام اسلامی هستند که با خون مطهرشان، درخت نوپای این انقلاب را آبیاری کردند و باعث تداوم تنها نظام اسلامی شیعه در جهان شدند.

امام جمعه موقت ورامین افزود: در 8 سال دفاع مقدس که بسیاری از کشورها در مقابل جمهوری اسلامی ایستادگی کردند و نظام اسلامی در همه زمینه ها تحریم شده بود، عده ای جوان مخلص و بسیجی مطیع ولی فقیه با تقدیم بهترین سرمایه خود باعث عزت و عظمت نظام اسلامی شدند.

وی ادامه داد: شهدای انقلاب اسلامی باعث سرعت بخشیدن به پیشرفت ایران شدند و امروز عزت و عظمت نظام اسلامی مرهون ایثارگری و خون های مطهر شهدای جنگ تحمیلی است.

محمودی خاطر نشان ساخت:‌ اگر ما شهیدی تقدیم انقلاب کردیم برای ما افتخار است و دلاورمردان و غیورمردان دیگری جای این شهید را پر می کنند، ولی آنچه که اهمیت دارد تبیین چهره استکبار است که با این اعمال منفورتر می شود.

این مسئول عنوان داشت: شهرستان ورامین که سابقه دینی و انقلابی آن در کشور شهره است با تقدیم 1400 شهید در دوران دفاع مقدس، در استان تهران مانند نگینی درخشان می درخشد.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ورامین بیان داشت:‌ در این میان نمازجمعه شهرستان ورامین با تقدیم پنج شهید در هشت سال دفاع مقدس در زمره شهرستانهای برجسته در این حوزه به شمار می رود که شهیدان سید مصطفی محمودی، مرتضی اکبری، هادی احمدی، مصطفی زواره و رمضانعلی دبستاد به عنوان نگین درخشان این پایگاه دینی می درخشند.

وی تأکید کرد: این 5 شهید همواره به عنوان الگوهای اعضای ستاد نماز جمعه به حساب می آیند و این شهیدان بدانند که هیچگاه آرمانها و ارزشهای آنان در جامعه فراموش نخواهد شد.

عضو شورای فرهنگ عمومی شهرستان ورامین افزود: به فرموده مقام معظم رهبری خدمت به نماز جمعه، خدمت به دین و تقواست، چون نماز جمعه برای گسترش تقوا و روح دینی در مردم است.

محمودی ادامه داد: نماز جمعه یک عمل صرفا عبادی نیست بلکه عملی است که در ذات و ترکیب خود آگاهی بخش است.

گفتنی است شهیدان سید مصطفی محمودی، مرتضی اکبری، هادی احمدی، مصطفی زواره و رمضانعلی دبستاد به عنوان 5شهید ستاد نماز جمعه به شمار می آیند.
 

کد خبر 2166688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha