۱۰ آبان ۱۳۹۲، ۱۵:۰۹

حجت‌الاسلام محمدی:

ملت استكبارستيز ايران همچنان آمريكا را شيطان بزرگ می‌دانند

ملت استكبارستيز ايران همچنان آمريكا را شيطان بزرگ می‌دانند

بوشهر - خبرگزاری مهر: امام جمعه کاکی گفت: ملت شهيدپرور و استكبارستيز ايران همچنان آمريكا را شيطان بزرگ می‌دانند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌السالام محمد محمدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن گرامیداشت یوم الله 13 آبان، روز ملى مبارزه با استكبار جهانى‏ و روز دانش‏آموز اظهار داشت: 13 آبان روز شعار مرگ بر امریکا است و سالروز سه رویداد از یک جنس است که برکات فراوانی برای اسلام داشت.

وی افزود: اگر چه تبعيد امام خمينى به تركيه، كشتار دانش‌آموزان در 13 آبان و تسخير سفارت آمريكا سه رويداد متفاوت بودند، ولى هر يك در شكل‏دادن به حركت انقلاب اسلامى نقش خاصى ايفا كردند.

امام جمعه کاکی تصریح کرد: هويت هر سه رخداد، مبارزه با استكبار و عوامل آن است و به‏همين‏دليل اين روز «روز ملى مبارزه با استكبار» ناميده مى‏شود و نتیجه آن انزجار از عامل اصلی آن یعنی سردمداران امریکای جنایتکار است.

محمدی ادامه داد: ساقط كردن هواپيماى مسافربرى ايران، حمايت آمريكا از سازمان منافقين، اعمال تحريم‏هاى ظالمانه عليه ايران، تهاجم فرهنگى و جنگ نرم عليه ملت ايران، ساخت فيلم‏هاى ضد ايرانى و ضد اسلامى، تهديد مستمر ملت ايران به حمله نظامى، حمايت آمريكا از گروهك‏هاى تروريستى، ترور دانشمندان هسته‏اى ايران با توجه به ادامه‏يافتن خوى ظالمانه و مستكبرانه آمريكا، شعار «مرگ بر آمريكا» و «مرگ بر استكبار» همچنان به‏عنوان اصلى‏ترين و مهم‏ترين شعار مردم در تظاهرات ضداستكبارى يوم الله سيزدهم آبان خواهد بود.

درس امام حسین (ع) عزت پایداری واستقامت در مقابل مستکبرین است

امام جمعه کاکی ادامه داد: ملت شهيدپرور و استكبارستيز ايران همچنان آمريكا را شيطان بزرگ می‌دانند.

وی به شروع ماه حزن و اندوه اهل بیت اشاره کرد و گفت: درس امروز امام حسین (ع) به همه ما و آزاد مردان دنیا عزت پایداری واستقامت در مقابل مستکبرین است.

محمدی همچنین امر به معروف ونهی از منکر به تصریح حضرت ابا عبدالله الحسین هدف از این قیام پرثمر وخونین دانست و گفت: امر به معروف یک وظیفه همگانی است همه مردم و خانواده که اجتماع از آنان شکل می گیرد باید در اجرای این فریضه مهم الهی تلاش کنند.

وی با اشاره به سالروز شهادت مجاهد شهید عالم فرزانه حجت الاسلام والمسلمین شیخ ابوتراب عاشوری این شهید وارسته  را پرچمدار انقلاب اسلامی در استان بوشهر خواند و گفت :این عالم مجاهد خود را وقف به اسلام وانقلاب اسلامی کرد و با بصیرت افزایی مردم و همراهی با حضرت امام (ره) مسیر شهادت را انتخاب کرد.

کد خبر 2166818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha