۱۰ آبان ۱۳۹۲، ۱۴:۵۲

حجت الاسلام متقی نیا:

روز مبارزه با استکبار جهانی روز دشمن شناسی باشد/ تسخیر لانه جاسوسی رسوایی بزرگ آمریکا

روز مبارزه با استکبار جهانی روز دشمن شناسی باشد/ تسخیر لانه جاسوسی رسوایی بزرگ آمریکا

خرم آباد - خبرگزاری مهر: امام جمعه موقت خرم آباد گفت: روز مبارزه با استکبار جهانی باید روز شناخت دشمن باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام قاسم متقی نیا در خطبه های این هفته نماز جمعه خرم آباد در مصلای الغدیر این شهر با اشاره به 13 آبان ماه روز ملی مبارزه با استکبار جهانی اظهار داشت: این روز دارای چند مناسبت تاریخی است که یکی از آنها به سالروز تبعید حضرت امام به ترکیه مربوط می شود.

وی عنوان کرد: در سالگرد تبعید امام خمینی(ره) بسیاری از دانش آموزان به خیابانها آمدند که توسط نیروهای رژیم منحوس پهلوی مورد حمله قرار گرفته و تعدادی از آنها شهید و مجروح شدند که این امر موجب نامگذاری این روز به نام روز دانش آموز شد.

خطیب موقت جمعه خرم آباد دیگر مناسبت این روز را تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام عنوان کرد و بیان داشت: ملت ایران و دانشجویان با این حرکت تاکید کردند که سلطه غرب را نمی خواهند و در این مسیر نیز از پای ننشسته اند.

حجت الاسلام متقی نیا از تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در کشورمان به عنوان یک رسوایی بزرگ یاد کرد و بیان داشت: امروز پس از گذشت سه دهه از تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در ایران، دنیا به ماهیت واقعی سردمداران آمریکا پی برده است.

وی با بیان اینکه روز مبارزه با استکبار جهانی باید روز شناخت دشمن باشد افزود: اگر زمانی دشمنان به وسیله اعزام سرباز اقدام به تسخیر کشورها می کرد امروز استکبار جهانی به وسیله جنگ نرم و دستهای مخملی به دنبال تاثیر گذاری بر افکار ملتها است.

امام جمعه موقت خرم آباد با بیان اینکه روز 13 آبان نماد دو حقیقت مهم است افزود: نخستین حقیقت روح و خوی تجاوزگری و طمع ورزی آمریکا است که نباید هیچ گاه از آن غافل شویم.

حجت الاسلام متقی نیا ادامه داد: دومین حقیقت این روز فریاد رسای امام راحل بر سر طاغوت زمان است که همواره در بیانات هدایت گونه خود طاغوت زمان را نشانه رفته است.

وی در پایان این بخش از سخنان خود از آحاد مردم استان لرستان دعوت کرد که در راهپیمایی روز 13 آبان حضوری پررنگ داشته باشند و افزود: این حضور با شکوه نمادی از قدرت نرم ملت ایران در مواجه با استکبار جهانی است.

حجت الاسلام متقی نیا در ادامه سخنان خود به اظهارات خانم شرمن نماینده آمریکا در گروه ۱+۵ که ایران را دروغگو خطاب کرده بود اشاره کرد و اظهار داشت: وی جمله ای را به زبان آورده که ماهیت کثیف آمریکا را نشان می دهد.

وی ادامه داد: شعار مرگ بر آمریکا شعاری است که همیشه بر سر زبان ملتهای مقاوم دنیا از جمله ایران بوده است.

امام جمعه موقت خرم آباد همچنین به حادثه تروریستی سراوان که منجر به شهادت جمعی از مرزداران ایران اسلامی شد اشاره کرد و افزود: این حرکت تروریتسی توطئه ای برای از بین بردن امنیت داخلی ایران است.

حجت الاسلام متقی نیا همچنین به در پیش بودن ماه محرم اشاره و بر ضرورت فضا سازی شهر متناسب با این ماه و برگزاری با شکوه مراسم های عزاداری تاکید کرد.

وی همچنین بر ضرورت اشاعه امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد و بیان داشت: مشارکت در این زمینه یک وظیفه همگانی است.

کد خبر 2166844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha