۱۰ آبان ۱۳۹۲، ۱۶:۰۱

اکبرپور:

ادبیات سد مستحکمی در برابر سیل هجمه های فرهنگی بیگانگان/ نویسندگی حد نهایت و رسیدن به مقام استادی نمی شناسد

ادبیات سد مستحکمی در برابر سیل هجمه های فرهنگی بیگانگان/ نویسندگی حد نهایت و رسیدن به مقام استادی نمی شناسد

اصفهان - خبرگزاری مهر: نویسنده شاخص ادبیات کودک و نوجوان گفت: ادبیات سد مستحکمی در برابر تهاجم های بیگانه به فرهنگ و تمدن یک کشور است و بر همین مبنا ایرانیان پس از حمله اعراب دین برتر را از آنها گرفتند اما فرهنگ خود را با کمک ادبیات فاخری چون ادبیات فردوسی حفظ کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد اکبرپور ظهر امروز در آیین رونمایی از مجموعه 50 جلدی سرداران ایران و مناطق جنگی اظهار داشت: هنوز داستان های مدرن امروزی نتوانسته جای افسانه های کهن ایرانی را در قلب مردم ما بگیرد و اگر با دقت به نسل های مختلف بنگریم متوجه این نکته می شویم که مردمانی که با قصه های مادران و یا مادربزرگ رشد کرده اند با نسل های جدید تفاوت های زیادی دارند.

وی با اشاره به اینکه از دیدگاه علمی نیز تأثیر افسانه ها بر روح و روان کودکان مشخص شده است، افزود: لازم است خانواده ها در کنار اهمیت دادن به دروس مختلف فرزندان خود از ادبیات به عنوان مدافع چندین هزار ساله فرهنگ کشورمان غافل نباشند.

نویسنده ادبیات کودک و نوجوان با بیان اینکه میانگین سن نویسندگی در ایران حدود 34 سال و در کشور هایی مانند آمریکا 50 سال است، بیان داشت:  این موضوع نقطه قوتی برای کشور عزیزمان است که وظیفه خانواده ها برای ارزش گذاری در زمینه ادبیات را سنگین تر می کند.

نویسندگی حد نهایت و رسیدن به مقام استادی نمی شناسد

وی با اشاره به اینکه نویسندگی هیچ زمانی حد نهایت ندارد، ادامه داد: یک نویسنده هیچ گاه به مقام استادی نخواهد رسید، چرا که برای خلق یک اثر جدید باید همیشه اصول نوشتاری را از ابتدا رعایت کند و مطابق زمان پیش برود.

کد خبر 2166891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha