۸ شهریور ۱۳۸۴، ۱۱:۵۰

پذيرش دانشجوي مهندسي مكانيك دانشگاه آخن و صنعتي شريف

دانشگاه صنعتي شريف با همكاري دانشگاه آخن آلمان دانشجوي مهندسي مكانيك پذيرش مي كند. به فارغ التحصيلان اين دوره مدرك تحصيلي Bachelor of Engineering اعطا مي شود.

به گزارش خبرنگار دانشگاهي "مهر"، انتخاب داوطلبان شركت در دوره بر اساس رتبه داوطلب در كنكور سراسري وزارت علوم، تحقيقات و فناوري و معدل پيش دانشگاهي و سال آخر دبيرستان و سطح زبان انگليسي داوطلب و بشرط دارا بودن شرايط زيرخواهد بود. 

داشتن ديپلم متوسطه و اتمام دوره پيش دانشگاهي در رشته رياضي فيزيك (معادل 12 سال تحصيل)، داشتن كارنامه كنكور سراسري سال 84، با شرط مجاز به انتخاب رشته روزانه سراسري و رتبه بهتر از 000 30، داشتن حداقل معدل كل 16 در سال آخر دبيرستان و نيز حداقل معدل كل 16 در پيش دانشگاهي با نمرات خوب فيزيك، شيمي و رياضي در اين سالها و در طي دوران دبيرستان، داشتن حداكثر 22 سال سن در زمان تحويل مدارك درخواست پذيرش به برنامه، داشتن تسلط به زبان انگليسي در حد TOEFL 500 و يا IELTS 6 از شرايط پذيرش دانشجو در اين دوره است.

فارغ التحصيلان اين برنامه آموزشي علاوه بر برخورداري از آموزشهاي مهندسي در سطح دانشگاه صنعتي شريف، داراي زمينه قوي؛ انجام كار هاي عملي، آشنايي به دو زبان خارجي، آشنايي به محيط هاي كار بين المللي و تبحر در انجام پروژه هاي صنعتي و تحقيقاتي در سطح صنايع آلمان خواهند بود.

طول برنامه 4 سال است كه 3 سال آن در ايران و يكسال باقيمانده آن در آلمان خواهد بود.  در طي برنامه، دانشجويان زبان آلماني را نيز تا رسيدن به سطح Zertifikat Deutsch فرا مي گيرند.

مدرك فارغ التحصيلي توسط دانشگاه علوم كاربردي آخن به دانشجوياني كه برنامه را با موفقيت به اتمام برسانند اعطا ميگردد.  مدرك تحصيلي برنامه (Bachelor of Engineering ) است كه مورد تاييد وزارت علوم تحقيقات و فناوري ايران بوده و برابر ليسانس مهندسي ارزشيابي خواهد شد. دانشجويان پس از اتمام اين برنامه قادر خواهند بود در صورت پذيرش، در دوره هاي فوق ليسانس و دكتري در سراسر دنيا ادامه تحصيل دهند.

شهريه كل برنامه براي هر دانشجوي ورودي سال 1384 بصورت قطعي  000 40 يورو تعيين شده است.

دانشجويان پسر كه مشمول خدمت نظام وظيفه باشند، براساس مفاد مجوز اجراي برنامه، صادره از طرف وزارت علوم تحقيقات و فناوري ايران، تا زمانيكه شرايط دانشجويي را بر اساس آيين نامه برنامه دارا هستند از معافيت تحصيلي برخوردار خواهند بود و جهت خروج از كشور براي انجام دوره مربوطه در آلمان، با سپردن وديعه هاي تعيين شده از طرف اداره نظام وظيفه عمومي اجازه خروج دريافت خواهند نمود.

متقاضيان شركت در اين دوره حداكثر تا پايان وقت اداري 23 شهريور مي توانند جهت ثبت نام اقدام كنند. نتايج بررسي مدارك و دعوت به آزمون زبان 30 شهريور ماه از طريق پايگاه اينترنتي http://acuas.sharif.edu/acuas/  به اطلاع داوطلبان خواهد رسيد. 

آزمون زبان براي دعوت شدگان به آزمون روز جمعه اول مهر ماه در دانشگاه صنعتي شريف برگزار مي شود. زمان مصاحبه در هفته اول مهرماه و اعلام نتايج نهايي و ثبت نام حد اكثر تا دو هفته پس از آن خواهد بود.

کد خبر 217065

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha