۲۴ آبان ۱۳۹۲، ۱۱:۳۹

جعفری بیان کرد:

امام‌ حسين‌ (ع) نماد واقعي‌ عدالت خواهي‌ بود

امام‌ حسين‌ (ع) نماد واقعي‌ عدالت خواهي‌ بود

املش – خبرگزاری مهر: فرماندار شهرستان املش با بیان اینکه امام‌ حسين‌ علیه السلام نماد واقعي‌ عدالت‌خواهي‌ بود، گفت: اهداف‌ تمام‌ انبيا و اوصياي‌ الهي در نهضت‌ خونبار امام ‌حسين‌ علیه السلام تجلي‌ يافته‌ است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی جعفری شب گذشته در جمع عزاداران حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام افزود: باطن عدالت خواهانه قيام‌ امام‌ حسين‌ علیه السلام را باید به‌ جهانيان‌ شناساند و فرياد ستيز با ظلم‌ و فساد امام علیه السلام  را در دنيا طنين‌ افكن‌ ساخت‌.

وی همچنین با بیان اینکه از مهمترین نمادهای شیعه نهضت عاشورا، ایام محرم، صفر و مراسم عزاداری و سوگواری برای ائمه علیهم‌السلام است، اظهارداشت: عاشورای حسینی یکی از ماندگارترین و تاثیرگذارترین حوادث در طول تاریخ اسلام است.

فرماندار املش با اعلام اینکه قیام عاشورا همواره در جایگاه حادثه‌ای فرهنگ‌ساز، عبرت آموز و افشاگر خودنمایی می‌‌کند، گفت: امام حسین علیه السلام متعلق به همه ادیان آسمانی، همه آزادی خواهان و همه حق طلبانی است که در پویش راه رستگاری و آزاد مردی و تحقق اصول و منشورهای اخلاقی مشتاقانه در پی اسوه و نماد هستند.

وی افزود: آنچه به قیام خونین عاشورا ماهیتی پویا، جاودان، انگیزشی و فرهنگ‌ساز عطا کرد ویژگی‌‌ها و شاخص‌‌های بی‌ بدیل این قیام است و همین ویژگی‌‌ها پیوند و وفاق همه جوامع انسانی را محقق کرده است.

جعفری یادآورشد: پیام‌‌ها و آموزه‌‌های نهضت عاشورا در همه اعصار و مکان‌‌ها بشریت را احاطه و انسان‌ها را فارغ از همه تعلقات به سوی خود جذب می‌‌کند.

وی اذعان داشت: در این میان فرهنگ تشیع بیش از همه دسته‌ ها، مذاهب و مکاتب وامدار و مدیون عاشوراست و در اصل شیعه رمز ماندگاری فرهنگ غنی و پویای خود را اتکا به آموزه‌ها و تجلیات عاشورا و انتظار موعود می‌ داند.

کد خبر 2175310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha