۲۴ آبان ۱۳۹۲، ۱۴:۰۴

شفیع زاده:

عبرت‌های عاشورا از تکرار حوادث تلخ تاریخ جلوگیری می‌کند

عبرت‌های عاشورا از تکرار حوادث تلخ تاریخ جلوگیری می‌کند

رشت – خبرگزاری مهر: امام جمعه موقت رشت گفت: هشدارها و عبرت‌های عاشورای حسینی می‌تواند از تکرار حوادث تلخ و تاسف بار تاریخ جلوگیری کند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام  غلامرضا شفیع زاده در خطبه‌های این هفته نماز جمعه رشت افزود: عاشورای حسینی و حماسه‌های جاودانه و بی‌نظیر این نهضت دارای جلوه ها، زیبایی ها و پیام هایی است که جان‌های پاک و حقیقت طلب را مجذوب خود می سازد.

وی اظهارداشت:  نهضت خونین و فرهنگ عاشورایی امام حسین علیه السلام که همواره زنده، پویا و انسان ساز است به همه نسل‌ها می آموزد که اگر نیرو و امکانات  در مبارزه با ظلم و ستم اندک است هرگز نباید تسلیم ستمگران و نقشه ظالمانه آنان شوید.

خطیب جمعه رشت گفت: سخنان و خطبه های حسین بن علی علیه السلام  و یاران باوفایش قبل از شهادت و رشادت هایشان در میدان رزم و رفتارهای قهرمانانه آنان در این پیکار نابرابر سراسر مشحون از پیام های عرفانی، اخلاقی و حماسی است.

وی افزود:  آگاهی و توجه به این پیام ها می تواند تاریخ و جوامع بشری را دگرگون ساخته و کرامت انسان و عدالت اجتماعی را همراه با زندگی شرافتمندانه تضمین کند.

شفیع زاده در ادامه اظهارداشت: عاشورا به بشریت می آموزد که امام حسین علیه السلام برای احیای دین جدش پیامبر خدا قیام کرده است.

وی اذعان داشت: نهضت عاشورا جلوه بارزی از ایثار و فداکاری، وفاداری و جوانمردی، صبر و مقاومت، آزادگی و خداپرستی، عزت طلبی و شجاعت و همه ارزش های اخلاقی است.

امام جمعه موقت رشت همچنین فلسفه حقیقی فرهنگ عاشورا را  توسعه و ترویج امر به معروف و نهی از منکر دانست و بر ضرورت تبیین این فریضه الهی در جامعه اسلامی تاکید کرد.

وی گفت: بخش مهمی از خطبه های اثر گذار سید الشهدا علیه السلام در حادثه کربلا مربوط به فرهنگ امر به معروف و نهی زا منکر بود که این امر اهمیت رسالت عاشورا را در انسان سازی و تعالی بشر نشان می دهد.

شفیع زاده همچنین فلسفه مهم حرکت عاشورا را توسعه فرهنگ امر به معروف دانست و یادآورشد: در قیام حضرت سید الشهدا علیه السلام دعوت انسان ها به سوی ارزش های اخلاقی و اسلامی جلوه خاصی دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه امام سجاد علیه السلام  و حضرت زینب سلام الله علیه  قیام عاشورا را جاویدان ساختند، گفت:  این امام همام در هرزمان و مکانی به عزاداری امام حسین علیه السلام می پرداختند و با گریه و ماتم، این سوگ عظیم را به گوش همگان می رساند.

شفیع زاده با بیان اینکه خطبه‌ حضرت زینب سلام الله علیه ابهت پوشالی حاکمان جور و ستم را در هم شکست، ادامه داد: بیان واقعیت ‌های روز عاشورا و حوادث این روز همه نقشه ‌ها و توطئه ‌های شوم یزیدیان را در خصوص تحریف حادثه‌ عاشورا برهم ریخت.

وی یادآورشد: خطبه‌ های آتشین حضرت زینب سلام الله علیه در کوفه و شام یزید و یزیدیان را رسوا کرد و توانست قیام عاشورا را برای همیشه تاریخ زنده نگه دارد.

کد خبر 2175397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha