۲۸ آبان ۱۳۹۲، ۱۱:۴۷

درخواست از دیوان عدالت اداری برای نقض حکم دادگاه بدوی سرای دلگشا

درخواست از دیوان عدالت اداری برای نقض حکم دادگاه بدوی سرای دلگشا

مدیرکل حقوقی سازمان میراث فرهنگی از دیوان عدالت اداری خواست تا نه تنها با نقض حکم دادگاه بدوی در خصوص شکایت مالک سرای دلگشا، از حقوق مردم در ثبت جهانی کاخ گلستان دفاع کند بلکه سازمان میراث فرهنگی را نیز با مشکل بین المللی مواجه نکند.

امید غنمی به خبرنگار مهر گفت: ساخت و ساز برج تجاری به جای سرای دلگشا آن هم در حریم کاخ جهانی گلستان، نه تنها  مغایر با ضوابط مصوب سازمان میراث فرهنگی است، بلکه معماری و منظر بازار تاریخی تهران را نیز مخدوش می کند.

وی ادامه داد: اگر کاخ گلستان از فهرست میراث جهانی خارج شود باید همه نظام هزینه آن را بپردازد این درحالی است که دولت، نظام و سازمان میراث فرهنگی همگی حامی حفظ میراث کشورمان هستند.

غنمی پرسید: آیا این امکان وجود دارد که دولت به دلیل تخلفات برخی از مدیران میانی سازمان میراث فرهنگی، چنین خسارت هنگفتی را بپردازد؟

مدیرکل حقوقی سازمان میراث فرهنگی بیان کرد: به طور حتم دیوان عدالت اداری با نقض حکم دادگاه بدوی می تواند از این اقدام جلوگیری کند.

وی افزود: بخشی از حقوق قضات نیز در پرونده ثبت جهانی کاخ گلستان نهفته است چون میراث متعلق به سازمان میراث فرهنگی نیست بلکه به همه مردم ایران تعلق دارد. بنابراین قضات هم می توانند با احکامی که صادر می کنند حقوق خودشان را نیز در این پرونده ها ببینند.

غنمی ادامه داد: انتظار داریم تا دیوان عدالت اداری سازمان میراث فرهنگی را با یک مشکل بین المللی مواجه نکند چرا که کاخ گلستان در فهرست میراث جهانی به ثبت رسیده است.

مدیرکل حقوقی سازمان گفت: توقع داریم دیوان عدالت اداری مانند قبل در صدور حکم نهایی از کارشناسان سازمان میراث فرهنگی دعوت کند تا کارشناسان این سازمان اسناد مربوط را به صورت حضوری در اختیار قضات قرار دهند.

وی گفت: انتظار داریم دیوان عدالت اداری کمااینکه قبلا هم در چنین مواردی حامی میراث فرهنگی بوده و منطبق با قوانین عمل کرده، در موضوع پرونده سرای دلگشا نیز به حمایت از سازمان میراث فرهنگی بیاید و با نقض حکم دادگاه بدوی که خلاف واقع صادر شده، به حفظ میراث فرهنگی کشور، بافت تاریخی مجموعه کاخ گلستان و بازار تهران کمک کند.

کد خبر 2177561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha