۲۹ آبان ۱۳۹۲، ۱۰:۴۴

میرزاده:

توصیه به وحدت و نفی تفرقه‌افکنی از تعالیم قرآن است/ لزوم گسترش پژوهش و تحقیقات قرآنی

توصیه به وحدت و نفی تفرقه‌افکنی از تعالیم قرآن است/ لزوم گسترش پژوهش و تحقیقات قرآنی

مشهد - خبرگزاری مهر سرپرست دنشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه توصیه به وحدت و نفی تفرقه از تعالیم قران کریم است گفت: نظام اسلامی هر چه دارد از دولت قرآن است و سخن گفتن از این کتاب گرانقدر و تاثیرات آن بر روی جامعه و انسان کار آسانی نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید میرزاده صبح در نخستین کنگره بین‌المللی قرآن کریم "انسان و جامعه" که با حضور استادان و اندیشمندان 10 کشور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد در حال برگزاری است اظهارکرد: امروز دشمنان تلاش دارند با ایجاد تفرقه میان مسلمانان به اهداف شوم خود در خارمیانه دست یابند و این امر در حالی است که قرآن کریم به ایجاد وحدت و پرهیز از تفرقه افکنی میان مسلمین جهان تاکید کرده است.

تاریخ اسلام تجربه های تلخی از تفرقه افکنی میان مسلمانان دارد

وی افزود: بشر امروز با بهره گیری از آیات قران کریم می‌تواند به سعادت و زندگی به دور از تفرقه دست یابد و رعایت این موضوع در میان مسلمانان جهان امری انکارناپذیر است.

میرزاده یاد آورشد: تاریخ اسلام تجربه‌های تلخی از انحرافات و تفرقه‌افکنی میان مسلمانان در خود نهفته دارد و این موضوع در حالی است که پیامبر اسلام مطابق با دستورات قرآن کریم در ایجاد اخوت و برادری میان مسلمانان تاکید کرده است.

وی با بیان اینکه تمامی انسان‌ها  در هر نقطه از جهان نیازمند بهره‌گیری از کتاب الهی هستند افزود: در این کتاب گرانقدر تغییرات اجتماعی و بسیاری از موضوعات که نیاز بشر است را پاسخ می‌دهد.

میرزاده تاکید کرد: بسیاری از توصیه های قرآن جنبه اجتماعی دارد و موضوعاتی در زمینه احسان، والدین و وفای به عهد و پرهیز از تجسس برای بهبود ضوابط انسان و ارتقای جایگاه اسلام در جهان مطرح شده است.

گسترش پژوهش و تحقیقات قرآنی ثمره برگزاری کنکره قرآنی

میرزاده با اشاره به نخستین کنگره بین‌المللی قرآن کریم "انسان و جامعه" افزود: این کنکره می‌تواند موجب گسترش پژوهش و تحقیقات قرآنی در میان دانشجویان و اساتید دانشگاه آزاد اسلامی شود و زمینه ساز انس هر چه بیشتر جامعه اسلامی با مفاهیم ناب قرآنی خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فعالیت پژوهشکده قرآن و عترت گفت: این پژوهشکده می‌کوشد تا فراد را با مفاهیم قرانی آشنا سازد و فعالیت‌های زیادی در این زمینه توسط این پژوهشکده تا کنون انجام گرفته است که نمونه ای از آن  برگزاری این کنکره است.

 

کد خبر 2178800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha